Sunday 1 January 2012

SAYA MASTERCHEF

Semalam, lepas balik dari klinik gigi,aku ingat malas nak masak.Yerlah,sejak balik dari Genting Highland haritu,aku tak sempat2 lagi nak beli barang dapur basah.
Jadi aku sudah sound sama hasben aku, yang aku tak masak......
Laki aku jawab ok jer...pastu dia kuar...
Tetiba...agak2 nak tengah hari...rasa lapar lah plak...
Tekak plak tak teringin nak order delivery ke,masak maggi ker...
Lagi plak...kesian plak kat anak2 aku nih..kalo aku tak masak nasi,diorg nak makan apa? Takkan nak melantak biskut plak.Hasben gue plak ntah ke mana peginye...
Lalu aku godek2 apa yg ada dlm peti ais...
Yang ada filet ikan jer..
Sayur2 berlambak...
Nak masak ape yer?
Sambil goreng filet dan masak nasi...aku terfikir...takkanlah nak makan mcm lauk hospital ajer...
Hah hah...
TADAAAAAAAA....

Filet O Fish With Sweet Sour Sauce...nama xnak kalah kau...
Pastu goreng telur dadar...lengkaplah hidangan hari ni.Ni lah hasilnya bila hari-hari duk tengok MasterChef.Hehehehe...bila laki aku balik...tanjat boboi katanya...lauk simple camni,bila buat hiasan sket...fuh...nampak menyelerakan.Patutlah kalo chef masak,presentation tu penting.

Yerr...aku tahu...takde apa yang luar biasanya ngan lauk ni.Berlambak lagi orang yg masak mcm ni...
Disebabkan AKU yang masaklah...
Benda tu jadi LUAR BIASA...
HAHAHAHAHAHAHAHAHHAHA....

No comments:

Post a Comment