Thursday 26 January 2012

CUTI CNY 2012

Chinese New Year...cuti 4 hari termasuklah weekend...huhuhu..
Ya..bukan aku yg bercuti...cuti utk org lain  yg bekerja.Utk org mcm aku ni hari-hari cuti.Eh? Yer ke? Tak jugak...bukan aku duk melepek jer kat umah.Bila hari cuti,means aku pun cuti gak...tak kira...
Yerlah...cuti dari jadi driver...
Hohohoho...nak jugak...yerlah yerlah...bagi kau cuti...hambikkkk....
So..memandangkan cuti panjang maka berduyun-duyunlah penduduk Malaysia balik kampung...
Ataupun pergi melancong...
Jadi...disebabkan aku laki bini nak elakkan dari jam,kitorg tak balik kampung dan kitorg juga tanak bersesak sesak kat tempat percutian...
Maka kitorg holiday kat umah...weeeeeee....seronoknya....( pujuk diri sendiri...sobs)
Eh...walaupun kat umah,still boleh berseronok2 juga tahu...so inilah jadual percutian aku kat Shah Alam...( mcm ada saper kesah...eh suke aku lah..)

Hari Sabtu,21/01/2012

Aku kan merajuk hari Jumaat tu ( sekali lagi,ada org kesah??) maka selepas Subuh,aku ajak anak anak membuta sampai kul 10am.Laki aku pepagi buta dh kuar,join budak ofis dia main futsal.Lepas bgn,aku mandikan anak-anak,bagi makan penampar sarapan,kemas umah sikit2 ( mode merajuk lagi) pastu melepak.Masak? Takde dlm agenda....kata cuti kan...
Laki aku balik tghhari,beli lauk siap-siap.Dia tahu aku takde mood aritu.Bagi budak2 makan nasi tapi sendiri tak makan.Mogoklah sgt kan...badan dah mengigil..sialan betullah.Apsal taknak bagi kerjasama nih? 
Buat2 jemur kain sambil lalu lalang depan laki mintak dipujuk.Hahahahaha...seb baik laki aku memahami dan pujuk.Buatnya dia bagi penampar,naya jer...
Yeaaa...sesi merajuk dah tamat.Perut dah bergelora,my hubby (tetiba) ajak makan kat luar...moh kita makan kat Tupai-Tupai Steamboat...hambik kau...aku melantak cam org kebulur.Padan muka.
Sekian jadual percutian aku pada hari Sabtu...hahahahahahaha...

Ahad - 22/1/2012

Confident sgt hari ini takde org nak merayau kat KL.Yerlah,org Cina kan nak raya,mestilah dorg sibuk buat preparation kan? Pastu org KL byk balik kampung.Lupa plak aku,ni kan cuti panjang.Mestilah ada org dtg bercuti kat KL bendul...
So,kami ( termasuklah adik ipar aku 3 org) decide nak ke IKEA.Bukan nak shopping sgt.Sajer nak jenjalan.

Taknak dedahkan identiti org yg makan ni...buruk lantak...warghhhhhh

Menu wajib...Meatball

Sikecik ni,dlm sembelit2...makan byk gak.Cuak aku

Tuan tanah kedaung melawat tapak

Dah penat melawat kawasan,makan eskem plak

Amani yg jobo

Hakim sheeepittt ibu!!!
Opppsss...tak sengaja...tershopping!!! 
Pastu giler sesak kat IKEA tuh...ingat takder org...takper takper....
Balik,membuta kat umah.
Petang,aktiviti beriadah plak.Gi berenang.Lokasi...rahsia

Budak takut air....

Over confident plak.Nak main kat kolam org dewasa

Kitorg balik dah nak Maghrib.Jadi,aku cam biasa ler...holiday mode kan, off kitchen lah.Hahahaha...moh menuju ke Seksyen 7,Amin Thai Restaurant.Ikan 3 rasa dia sedap tahu....
Dah balik dinner...apa lagi...tido lah...

Isnin - 23/1/2012

Pagi Raya....hehehehehe...adik2 ipar aku nak gi beli buku.So,hari ini,kitorg punya destinasi lain-lain.Amani ikut diorg so kurang korum lah kitorg arini.Pepagi lagi breakfast kat Pelita Seksyen 9.Hoh...feeling2 tourist sungguh kitorg cuti nih.Dapur aku manjang tutup.Sengal...hahahahaha
Pastu,menuju ke rumah lion ( panggilan si Hakim utk Sunway Pyramid).Memula,bwk Hakim gi main dulu.

Benda alah ni dia nak main.Tak pepasal Daddy kene naik sekali


Balik2 dia jer yg posing

Pastu gi singgah MPH jap.Beli buku barang seketul dua pastu balik lah.Org kemain ramai.Malas nak makan kat Sunway.So,on the way balik Shah Alam,singgah kat TESCO,makan kat Pak Hailam Kopitiam.

Hakim dan posingnya yg comel (dia yg kata)

Kalau pegi sini,order lah Beef Noodle...terbaekkkkk
Menjelang petang...aktiviti beriadah.Pergi berenang lagi.Balik dekat2 Maghrib jugak.Pastu memasing dah terlepek tak larat nak kuar lagi.Apalagi,order Pizza Hut ajer lah.Punyalah lama giler tunggu.Takper2...ngam2 budak tu sampai, terus bedal pizza pastu layan citer Petaling Street Warrior kat Astro First ramai-ramai.

Selasa - 24/1/2012

Hari last cuti-cuti Malaysia Shah Alam kami.Dapur telah dibuka kembali.Rasa bersalah gak tak masak 3 hari.Yerlah,sejak-sejak jadi fulltime housewife ni kan.Kalau dulu,ada alasan penat keje.Hehehehe...tapi,hubby ku memahami.
Bunyi cam gempak,hakikatnya aku buat cekodok bilis jer utk breakfast.Pastu,aku terus masak Nasi Ayam.Kul 12 sumer dah settle makan.Alhamdulillah.Tapi,aku masak sikit sgt.Cukup2 utk lunch ajer..


Agak-agak petang,laki aku ajak keluar lagi.Makan donut kat Jco Sunway.Yahoooo....faveret aku.Tapi tak sempat snap gambar...zup zap zassss...selesai 12 bijik donut.Org ke apa ni???
Jadi sekian sajer cuti cuti aku sepanjang 4 hari ini......hahahahahahha...best tak best tak??

No comments:

Post a Comment