Monday 2 January 2012

KISAH SEEKOR KUCING

Ada seekor kucing..yerla,takkan seorang plak kan? Beliau ni ntah manalah asal usulnya tak taulah,tapi selalu dtg lepak belakang umah aku.Aku ni memang bukan org yg gemar ngan kucing jd mulanya aku bolayan jer.Tapi beliau selalu mengiau masa aku jemur kain sambil pandang dengan pandangan yg mintak penampar.Jadi,aku kesian gaklah ngan beliau,so mana2 leftover tu,aku sedekah ajer bg dia makan.
Wah wah wah,lepas tu sesuka hati beliau jer mendeclarekan aku sbg mak angkatnya.Tiap2 hari dtg mintak makan.Memula tu aku tak kisah sgt,sbb dr makanan tu buang masuk tong,lg afdal bg kat dia.
Tapi lama lama beliau makin mengada ngada...
Memula tu dia memilih tempat makan.
Asalnya aku campak ikan ke ayam ke atas lantai jer..ku sangka beliau ialah kucing gelandangan,rupanya aku silap.Beliau gonggong makanan tu dan cari alas.Kadang2 atas penyodok sampah,kengkadang atas selipar.Hangin tul aku,bila aku kuar sarung selipar,melekit kaki aku.
Takper,sabar..beliau kan binatang..
So,alternatifnya aku bentang kertas suratkhabar..
Wah..dasar diva,selipar aku gak jadi mangsa..
Hangin nih,sabar lagi.
Aku cari satu pinggan lama,letak kat luar.Barulah dia makan kat situ.Mengada2 sungguh makan nak berpinggan bagai.
Pastu,dia berlagak lagi.Dulu,campaklah makanan apa pun,semua dia sental.
La ni?
Memilih..jenis yg keras sikit takmo,yg part organ dalaman takmo..ada beberapa jenis ikan takmo.
Giler ah diva,cerewet nak mampos.
Semalam,aku campak satu bahagian ikan..
Dia boleh jeling jer kat ikan tu,hangin tul la aku..
IKAN MASAK ASAM PEDAS TUUUUUU..
Abih ko nak mengketedarah apa?
Siakap masak 3 rasa?Tennesse steak TGI Friday?
Aku bebel2 kat beliau..kalo org dgr mesti salah sangka ingat aku bebel kat anak2.
"Lantaklah,lapar aku tak tahu.Cerewet giler b**i.Eh,b**i pon xder cerewet mcm ko tahu?"bebel aku kpd beliau.Beliau buat bodo jer sambil menguap nguap.Melawan,melawan.
Ayat diatas terpaksa disensor sbb x sesuwai utk bacaan umum.Adegan ranjang xper,bulih lulus tapisan..opssss
Tapi,tulah..binatang ni mcmmana aku hangin kat dia pon,esok2 bila dia dtg mtk mkn,aku tetap x sampai ati.
Kucing oh kucing..sejahteralah hidupmu.

No comments:

Post a Comment