Sunday 8 January 2012

Aku emo hari ni.Jgn amik hati

Masa aku nak berhenti keje haritu,aku bagi alasan sebab keluarga.Aku nak tumpukan perhatian pada anak2 yg sedang nak membesar.
Tapi rasa2nya aku xder lah cakap yg aku tak mungkin akan kerja lagi..
NEHI...hamik ko,bold lagi
Sebab,aku tak tau apa jadi pada masa depan..
Yang aku cakap ialah bukan pada masa terdekat ni..
Alhamdulillah,kebanyakan yg bertanya tu faham dan menyokong..
Yang aku tak faham ialah yg sorang dua ni..
Yg asyik kuar statement,"takyahlah ckp tanak keje lagi,org kalau dh biasa keje ni x lama diam kat umah.Nanti mesti nak keje lagi,"
Aku sengih ajerlah walaupun dlm imaginasi aku tgh kung fu pandakan dia..
Malas lah nak explain panjang lebar..
Malas..
Sebabnya senang aje,aku tak keje pun,dia tak bg aku duit sara hidup,kalau aku keje pun,aku tak perlu bagi dia duit sara hidup.Life is simple.Aku tak perlu nak bertekak nak menjawab.
Ke..dia nak bg aku keje?
Boleh..tapi aku nak gaji lima nam blas ribu,ko mampu?

2 comments:

  1. Biasa la orang.Jenis bangsa mulut xleh duk diam.Apa nak kesah keje or tak keje kalau suami bg duit poket yg mungkin lg besar dr gaji kita bekerja.Muhehehehe!

    ReplyDelete
  2. Betul betul betul..ade hok kate sia sia belajo tinggi takat nok duduk umoh.tapi dia dok pikir,kalu aku dok blajo tinggi,maybe takdir aku berbeza plok.mcm2.

    ReplyDelete