Saturday 28 January 2012

ANAK-ANAKKU...PERMATA HATIKU

Tadi rasa-rasa nak mengunyah...dah lewat takkan nak makan nasi plak.Godek2 lah peti sejuk,jumpa eskem plak.Cantekkkkk...
On laptop...rasa nak layan video anak-anak yg lama...
Tetiba aku jadi cam org kurang siuman plak....
Memula sengih...
Pastu gelak....
Pastu cebik...
Pastu menangis...
Siap effect airmata bercucuran dan air hidung meleleh sekali....
Aku rasa sebak sgt...sebak sgt tgk perkembangan anak-anak aku...
Dari video diorg bergerak-gerak tendang perut aku...
Sampai kuar dari perut...
Dari tahu melalak ajer...meniarap,merangkak,belajar cakap,bangun jatuh,berlari...
Ya Allah,baru aku sedar...masa tu berlalu sangat pantas...
Tau tau tahun depan Amani dah nak masuk sekolah rendah...
La ni pun, Amani dan Hakim dah masuk kindergarten...
Tengok keletah diorg...cakap pelat pelat...
" Ibu angan alah Ani...Ani ayang ibu..." aku sengih sambil menangis....
YaAllah,besarnya AnugerahMu....merekalah nyawaku,jantung hatiku....
Ampunkanlah aku...
Bila kadang-kadang kesabaran aku hilang,suara aku meninggi,tangan pun kekadang hinggap ditubuh kecil mereka,
Tanpa aku sedar yg diorg nak pelukan aku...kucupan aku...
Anak-anakku sayang...maafkan ibu....tapi jangan risau...
Marah ibu bukan bermakna ibu tak sayang...
Pukulan ibu bukan bermaksud utk menyakiti...
Ibu sayangkan kalian lebih dari nyawa ibu..kalianlah harta ibu dunia akhirat...
Hukhukhuk....nak tidolah...sikit jam lagi aku ngadap laptop ni...mau satu rumah terjaga...tak pasal-pasal diorg antar aku ke Tampoi...huwaaaaa.....

No comments:

Post a Comment