Friday 29 June 2012

SELFISH!! BUKAN SELFISH LAGI...SELL TUUUUUTTTT!!!

Masa aku on the way nak hantar anak ke sekolah,aku lalu kat kawasan taman awam sebelah perumahan kami ni.Selalunya aku lalu jalan lain,kali ni malas nak pusing,lalu ajer lah.
Tetiba aku nampak "construction site"
What the........???
Okay, zaman moden di mana manusia manusia dah tak kisah atau peduli pasal org lain.Hal aku masalah aku,hal engkau masalah kau.Kepentingan org lain??? Sapa yg kisah?
Aku tak tau nak rasa apa..marah? sedih ? kecewa ?
Kecil hati dan tersinggung sebenarnya...
Ok,kisahnya..kat taman awam,tempat kami penduduk2 kawasan perumahan ni nak beriadah,tempat anak-anak main bola dan basikal...telah pun bertukar jadi lot banglo.
Oppss...bukan tersinggung sebab jeles ada org boleh buat banglo 3 tingkat kat kawasan perumahan zaman 80an ni.Seriusly,ramai dah yg renovate rumah teres satu tingkat biasa ni jadi banglo,sbb rumah lama-lama ni sangat luas.Ko tambah jadi 2 tingkat,terus tranform jadi banglo.No big deal.Rumah masing-masing,kawasan masing-masing,duit masing-masing...biaq pi la.
Tapi...ni kawasan awam.Nama pun taman AWAM.Tempat org AWAM jogging pagi petang.Tempat bebudak main bola,main beskal.Itu ajerlah tempat lapang yg agak selamat utk kanak-kanak bermain.Takkan nak main bola kat atas jalan depan rumah.Nak mampus kene lenyek ngan lori sampah?
Dan,tempat lapang sekangkang kera tu jugaklah dia pilih nak pacak rumah.Kalau dah mampu buat rumah sampai 3 tingkat,takkan takde duit nak beli tanah lot lain.Bersepah.Nak rumah dalam taman? Pegilah duk dalam hutan.
Tak paham aku ngan sikap pentingkan diri macam diorg ni.Abih tu,anak cucu ko ajer yg layak nak main dalam taman? Anak org miskin sederhana ni,silalah main kat laman rumah yg sempit nih.Tak pun,main kat jalan raya,mati kene langgar kereta pun lantaklah,dah ajal.
Petisyen dah sain,memo dah hantar,tapi ada sapa kisah? 
Jgn plak ko heran napa budak-budak suka lepak kat cybercafe,duk main game jer 24 jam...hatta nak main bola pun pakai komputer jer...takyah nak pening bila budak-budak merempit atas jalan raya.Sebab,org2 mcm ni lah puncanya tak pikir org lain.Jgn kata nak sediakan facility,yg sedia ada pun nak diambik jugak utk kepentingan peribadi.
Aku tak kisahlah kalau dia argue yg tanah tu boleh di tukar status sesuka hati,tapi asalkan ada DUIT,pejam mata ajer utk org awam yer? Sighhh
Dahlah,buat aku sakit darah tinggi jer nanti.Duk lah korg kat situ.Semoga Allah merahmati kalian

No comments:

Post a Comment