Thursday 14 June 2012

IKLAN HAPE NIH?

Duk ngadap TV sambil lipat kain baju..typical housewife,hehehehe.Org lain nengok wayang kunyah popcorn,aku tgk TV lipat kain...ko hadoo? Hahahahaha.
Layan citer Waris,sambungan dari citer Kekasihku Seru lakonan Emelda Rosmila.Aku suka tgk citer Kekasihku Seru tu sebab ...err...sebab citer dia best lah kut.Lagipun aku suka tgk Emelda ni berlakon.Cara dia bercakap tu yg best.Lagipun ada Umi Aida,I loike.
Hakim pun keluar dari bilik," Ibu,citer apa nih?"
"Citer hantu..." 
Tau tau ajer dia duk nyorok kat belakang aku...hehehe..terpaksalah aku explain
" Hakim takyahlah takut.Ini cerita ajer,bukan hantu betul betul pon,"
" Eii,Hakim takutlah ibu,"
"Dah,kalau takut,gi main dalam bilik sana,buat hape ko menyorok kat sini," ( Nada sama ngan Nyonya Mansor dalam pilem "Ibu MertuaKu")
Tak lama lepas tuh,biasa ler TV3,citer 5 minit,iklan 15 minit.Tension aku tau.Terencat mood aku.Kalo ikut geram,mau saja aku lunyai lunyaikan kain baju kat depan aku,tapi nanti sapa yg susah?? Aku jugaaakkk.
Sekali ada satu iklan...hmmmm...macam familiar
Dalam iklan tu,ada sorang budak pompuan,tgh duk ngan member-member,pastu menari-nari sesambil tukar baju.Macam -macam baju ader,ada baju cam org keje hotel,baju korporat dan ah,mcm-mcm lagilah.Mcm video klip Hindi...yg back up dancer pun sikit punye meriah.
Aku ingat iklan Akademi Fantasia...tapi takkanlah tayang kat TV3.Lagipun,Astro kan dah announce takde lagi AF.Pastu nampaklah tulisan tulisan kat iklan tuh,"Fakulti bla bla bla blatakbolehblahblahlalu"
Cess,iklan Kolej rupanya...
Itu hari ada satu iklan kolej ( kolej lain la) ,pun cenggini jugak.Tiap kali tukar fakulti,time tu lah dia tukar baju sambil pegang mcm-mcm instrumen ntahhapemendeadeakukesah.Sambil nyanyi nyanyi.
Tadak idea ke hangpa sumer nih? Hampa aku lah nengok iklan gini.Aku syak,dua dua kolej ni lantik org yg sama utk buat iklan nih.Takde modal,balik-balik nyanyi dan menari mcm budak AF.Nak masuk kolej kena menari bagai ke haper? Think positif lah,nak tunjuk betapa gembiranya masuk kolej.
Pfffttt...kreatif lah sikit..buhsaaaannn...samalah cam iklan satu jenama ubat gigi tuh.Jalan citer sama,yg tukar pelakon dia dan tempat shooting..boring.Takde ker agensi pengiklanan yg kreatif sket? Jarang nak jumpa iklan yg menarik,kebanyakkannya boring sgt.Ada tu ada lah,tapi tak banyak.Ishhh,aku ni byk sgt komplen,kang kalau disuruh buat iklah,haram tak reti pun.Hehehehehe
Jangan nanti bila anak aku dah nak masuk kolej,dia confuse antara iklan program TV ala-ala AF dengan iklan Kolej.
Layan iklan Siam lagi bagus...

No comments:

Post a Comment