Friday 15 June 2012

BREAKFAST UNTUK ANAKANDA TERCINTA

Aku sangat rungsing kalo anak-anak takmo makan.Nak nak kalo breakfast.Kalo cekeding,takut tak cukup zat plak deme nih.Sapa yg kena nanti? Akak jugakkk
So,aku try lah nak menghias makanan deme ni dengan harapan diorg lebih berselera.Gigih pegi beli barang kat Giant semalam.Ha,hari ni,aku nak jadi Chef omputih...esok esok Chef melayu lak,masak nasi lemak.Ari ni menu mat salleh gitu...Penkek Strawberi Citrawarna...ahaks,nama kene ada unsur kemelayuan sket,kang dituduh lupa jatidiri plak heh.


Penkek tgh di sediakan

Siap 3 keping

Proses menghias bermula
 Giler buruk potong stoberi tu...nak buek cano,tangan tak dibedung kut dulu...ahaksss


Haa...tadaa..cantik kan hiasan penkek aku...macam setan... ( ayat ni copy dari dialog filem Labu Labi,merujuk kepada kereta Haji Bakhil)



Tiga set siap...

Amani sgt suka..saya suka saya suka

Hakim yg jobo
Si Hakim ni memang tak berapa nak termakan ngan tipu helah aku nih.Ada ke patut dia kata sos coklat tu kicap.Haram dia taknak makan yg dah berhias tu.Seb baik aku goreng lebih satu penkek.Yg kosong tu ajerlah pilihan ati dia.

Adik mamai baru bangun tido

Baru bgn pun tetap selera nak makan
Alhamdulillah,seronok tgk diorg suka makan.Sebelum ni pernah buat penkek tapi sebab takde hiasan ( balik-balik aku sapu jem atau peanut butter jer) jadi diorg makan pun kengkadang abih,kengkadang separuh ajer.Kali ni,si Amani siap request aku buat lagi.
Carik resepi nak hias nasik plak...ngeh ngeh ngeh

No comments:

Post a Comment