Thursday 14 June 2012

BESDAY PARTY AQIL...

Sebelum balik ke Shah Alam hari tu,sempat attend birthday party Adik Aqil,sepupu aku.Kecik lagi sepupu aku means aku muda lagilah... ?? kaitan???
Adik Aqil ni anak bongsu kepada seorang anak bongsu jugak yg aku panggil Moksu a.k.a Errrrkkkk...emak sedaraku yg banyak berjasa kepada aku masa aku belajar kat Penang dulu.Dia lah pengganti omak den,Ah Long bila aku kehabisan duit PTPTN ( kadang-kadang aku paksa dia halalkan ajer ) ,Tukang beleber ( dlm bahasa KeyEll nya berleter ),Tuan tanah kedaung bila aku tak dapat tempat kat hostel,Tempat aku pau makan sedap-sedap ataupun bawak aku gi melancong..hohohoho.
Jadi,sangat durhaka kalau aku tak attend party nih...hehehehehe

Tak dpt hantar via MMS (sbb henpon aku hampeh),gigih dia antar email tau
Pagi Sabtu,aku dah siap pack barang-barang nak balik Shah Alam.Letak satu tempat pastu terus menuju ke Pantai Batu Buruk.

Rafhanah tgh blow kiss untuk Abam Aqil

Kek Angry Bird yg telah dicucuk oleh kekanak yg hadir

Meriahnya makanan
Masa sampai,makanan dah siap terhidang..cantekkk,aku dah lapo nih.Kat umah makan sikit jer nasi goreng konon sebab nak makan lagi.Tapi takkanlah gelojoh nau nak terkam makanan.Control macho sekali ngan control bunyik perut...

Hakim dah ready pakai topi
Anak-anak aku sgt lah excited bila aku cakap diorg nak attend satu besday party.Pat kali sebetor ( bhs Trg maknanya kejap kejap) duk tanya bilanya,bilanya? Sampai tension aku di buatnya.

Sumer dah ready

Makan Time...

Dapat belon
Nampak itu budak belah kanan tu.Sian dia, emak dia tak dapek nak attend party nih sebab ada final exam.Jadi,Umi ( mak aku) lah tempat dia menumpang kasih.Sangat behave sekali,good girl Damia..mesti dia takut kena buli ngan Ibu Long dia yakni aku lah...hahahahaha.Jgn marah ah Fiey...

Ni lah besday boy!!!
Ni lah besday boy yg encem!! Dia encem sebab mewarisi kecantikan sepupunya yg super gojes...yakni aku lah...hahahahaha...lagi sekali,kaitan??? Mesti moksu marah aku nih dan ayat dia mesti berbunyi begini " Aku leloh leloh beranok ke Aqil,sedak jer kata nurung dia,erkkkk"

Party is about to begin...

Budak baik hari tu..Damia

Tak sabar sabar anak aku nak makan...sian,lapar ye nak?

Besday boy lawan pedang ngan Hakim

Dia satu satunya budak bertahan pakai topi tu sampai balik umah.Yg lain sumer koyak

Pastu,tibalah masa maskot A&W naik...masa nih,almost 80% tetamu kecik ketakutan tgk bear punya bapak besar.Ada sorg anak sepupu aku,Si Qisya,sampai tergedik-gedik kaki dia atas dukungan macam nak lari bila mak dia datang dekat bear nih.Gelak kitorg tgk.Dengan gedikan dan libasan kaki dia,kalau letak kat dalam air kat Pantai Batu Buruk tu,harus berenang sampai Pulau Kapas...hahahahahha.Si Damia lagi kesian,masa ada Bear ni,Acu ( adik aku) yg ditugaskan untuk jaga dia tgh sibuk snap gambar,tahu tahu dia dijumpai tgh terperosok celah dinding sbb takut.Saman Adik Fiey...aku menghasut nih.
Si Rafhanah nampak Bear nih menuju ke arah dia,terus meraung...si Hakim terus ilang ntah ke mana.

Amani sorg jer nak bergambar..adik-adiknya lagi rela duk belakang aku.

Rafhanah dalam cubaan nak melarikan diri
 Aqil potong kek dengan sepupunya ( belah Daddy dia ).Ha,pastu nampak budak yg tgh dukung Rafhanah tu,Aiman nama dia.Kalau ada sesape tgh cari calon menantu ker,calon laki ker ( tapi lambat sket lah pasal dia sekolah lagi) aku memang recommend sebab dia ni boleh jadi ayah yg baik.Dia sangat suka melayan budak kecik.Promote nih,promote...

Ha,tu lah moksu aku..yg nampak lengan tuh..woh,katang nggoh..hahahahahha

Game time..main rebut kerusi

Besday boy menang...
Besday boy yg menang...mesti ada konspirasi yg di atur oleh emak beliau untuk membolehkan dia menang...hahahahahaha...larikkkk!!!!!

Amani dpt no 3

Aqil beraksi manja ngan Bear

Nilah adik bongsu aku...katang dok angkat dua-dua sekali
Hahaha,sangat meriah dan seronok sebab boleh berkumpul sedara mara.Budak-budaklah yg paling seronok sekali.Aku tak banyak tepek gambar org dewasa di sini mahupun moksu sebab tak mintak izin lagi..hehehehe,kang diorg saman aku plak sebab diorg sumer pemalu...muahahahahaha.Budak tecik takpe,diorg tak tahu mintak royalti.
To Adik Aqil,Happy Birthday...We Love You....

No comments:

Post a Comment