Wednesday 13 June 2012

PERCUTIAN KE TERENGGANU PART 2

Percutian ke Terengganu part 2...
Takde apa yg menarik sangat aku nak citer pun sebab selain dari pegi Pantai Marang dan Kelulut,aku hanya lah melepak kat umah ajer.Gile malas nak keluar jalan-jalan.Aku cuma ikut bapak dan adik aku gi beli barang kat Bandar Marang atau Kuala Terengganu ajer.
Yang aku nak tepek gambar-gambar hari kedua kat Terengganu.Masa ni laki aku tak balik KL lagi.Dia just hantar aku balik Terengganu jer,nak balik Shah Alam,bapak aku tolong hantarkan.Huh,diva sangat...
Kalau laki aku ada,baru semangat sket nak jenjalan,sebabnya,dia lah semangat sgt nak kuar round round.Aku nak round hamendanya,sejak kecik lagi aku tgk laut.Lahir pun kat rumah mengadap laut...ko hado? Hehehehe.Tapi,seumur idup tak pernah pun jejak Pulau Redang atau Pulau Perhentian.Cess,buat malu kat Fasha Sandha ajer lah...hihihihihi...
Meh layan gambar...sikit jer pun..tak sempat juling dah abeh dah stok gambar aku nih...


Fokus pada awan...dah gelap
 Sepanjang aku kat sini,boleh kata hampir setiap hari hujan.Tak petang malam,tak malam pagi...gitu lah seadanya.Alhamdulillah...sejuk bila tido..

Gamba awan lagi
Encemnya laki aku...eh,awesomenya awan
Dah gelap giler



Masa ni,aku dah ajak laki dan anak-anak aku gerak ke gerai makan berhampiran.Selain dari berlindung dari hujan,dapatlah pekena sotong celup tepung lagi.Lepas gambar yg ni,takdenya aku gatal nak gi snap gambar lagi dah.Kamera dah lah cap ayam,jap gi sambar petir jadi kamera cap ayam panggang pulak,tak ke haru.


Org lain sibuk main pasir,si kecik tak sabar2 tarik ayah ngah menuju ke laut
Ni cerita hari ketiga.Lakiku dah balik Shah Alam...sob sob sob,tapi percutian harus diteruskan.Sebagai mangsa,adik aku,wife dia dan anak-anaknya diheret ke pantai.Hehehehe...

Anak anakku dan anak2 sedaraku yg kiut miut belake
Cam dating lak Rafhanah dan Ayah Ngahnya
Eh,dah bertambah plak yg duk kat gigi air nih?
Semua dah tergolek dalam air
Si kecik ni jadi org first masuk laut
Suka sangat si kecik dapat mandi laut untuk kali pertama.Sampaikan bila time nak balik,dia boleh jerit tunjuk kat laut ," Nak Andi...nak andi..!!!"
Sian dia..tak puas berendam.Lepas tu takleh mandi laut lagi pasal tiap-tiap petang ujan.Sian sangat...
Sekian laporan percutian saya ke Terengganu Darul Iman...hahahaha,kat Marang jer sebenarnya....sowwwyyy

No comments:

Post a Comment