Saturday 2 June 2012

PERCUTIAN KE TERENGGANU

Selamat tiba di Terengganu,Alhamdulillah....
Pukul 4.30 petang,dah sampai kat Kelulut sebenarnya,lagi 5 minit jer pun nak sampai kat umah mak,tetiba laki aku ajak minum dulu...sakit pungkoq katenye...I tak kesah pun..sebab pungkoq aku pun dah bukan takat kebas bersemut lagi dah...dah tahap anai-anai kala jengking segala dah.
Biasala,duk minum tepi pantai...dihidang dengan panorama indah mengadap Pulau Kapas,Subhanallah,aku berbangga lahir di Negeri yg cantik dan jadi tempat tumpuan pelancong..hehehehehe...tak salah kan aku nak bangga dengan negeri kelahiran aku nih.Sebabnya,tiap kali balik Trg,laki aku mesti berlagak ala-ala tourist,hehehehehe.
Meh layan gambar...tak cantik sgt dlm gambar sbb kamera cap ayam kan,tapi kalau live..memang mendamaikan...

Meh kakak along,kita maen cikgu cikgu nak?

Tulis nama atas pasir
Keluar jer dari keta,anak-anak aku terus start Projek Pasir,kemaruk sgt kat umah sendiri mana nak jumpa pasir melainkan balik Rembau atau Trg.

Pemandangan dengan bot nelayan...uih..pronye aku amek gamba..hahahaha
Pulau Kapas



Aku tak tau pesal anak aku suka sgt posing cenggini...   
Ha ha ...tak tahu...
Tiga-tiga posing...

Kat warung ni, tunggu kejap jer,makanan dah sampai.Kebetulan memang tgh kebulur sbb tak berenti makan pun,jadi sental ajerlah cepat-cepat.Anak-anak plak dah kenyang makan bekal nugget aku bawak dari rumah so diorg tak layan sgt nak makan.Tinggal si kecik jer duk ngadap kopok lekor ni,tu pun kejap ajer.Lepas tu,dia join abang n kakak main pasir.

Nak makan kopok lekor


Air Nyor...
Sotong celup tepung..sedap jugak..

Pastu,tengah syok makan-makan sampai lupa anak kejap.Tahu tahu anak dara kecik aku dah elok bertimpuh atas pasir...dia plak jumpa satu mangkuk kecik,boleh plak dia buat sesi minum petang makan pasir.Anak oh anak....


Jemput makan...makan pasir

Tambah daun sket dalam resepi
Ada banyak gambar lagi tapi besok-besoklah aku tepek kat sini.Bukan apa,tension aku Terukband aku punya kelajuan cam siput babi baru lepas pantang.Nak upload gambar pun satu....satu....terhegeh hegeh..haishhh....
Kat Terengganu skang ni memang tgh jammed dan busy sempena musim cuti sekolah ni.Yerlah,dgn org datang melancong,pi kenduri dan mencandat sotong.Chalet,hotel dan homestay sumer penuh.Jadi...
Perjalanan balik ke Marang yg sepatutnya 5 minit...bertukar jadi 15 minit...




1 comment:


  1. Assalamualaikum Tuan/Puan.

    Saya mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

    Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

    KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

    Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

    Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445 ( WhatsApp )
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.



    ReplyDelete