Tuesday 3 July 2012

FLAMINGO HOTEL,PULAU PINANG

Dah lama bercanda kat rumah,la ni baru nak buh dlm blog gambar2 "percutian" aku kat Penang..Huhuhu,sian giler.Tapi kira bercuti jugaklah untuk anak-anak aku pasal diorg tak pegi sekolah.Heh,tapi sebagai ibu yg garang,takkan nak biar camtu ajer.Aku suh teacher dia bagi homework siap-siap untuk seminggu,hehehehe.
So,sesapa yg ada plan nak cari hotel area Tanjung Bungah ataupun memang plan nak duk Flamingo Hotel,Tanjung Bungah,meh layan aku merepek.
Flamingo Hotel terletak kat area Tanjung Bungah,belum sampai kat hotspot terkenal kat Penang yakni Batu Feringghi .Kiranya mcm kat pinggir-pinggir Feringghi gitu.Dah,aku takleh tulis byk2,salah fakta,marah plak org Penang.Tapi,pantai dia pun dah kira okey.Tapi,sapa yg nak tgk kemeriahan Feringghi night market...sila cari hotel kat area sana terus mcm Rasa Sayang,Hard Rock Hotel,Bayview,Holiday Inn dan lain lain.Tapi rege mahal nak mampus lah.Hahahahaha...rasa sedih plak tetiba.Tapi bagi aku,hotel ni kira okeylah kalau takat nak main pasir,rilek rilek tepi pantai.Layanan pun bagus,not bad.Tapi satu jer,iron tak dibagi dlm bilik.Kalau nak iron baju,boleh pegi kat bilik iron kat tingkat 6 dan 14.Nasib baik masa pindah bilik,dapat room kat tingkat 14,dekat jer ngan bilik tu.Ngeri gak dowh nak gi iron baju keje laki aku sorg2 mlm2.Mulalah merepek pikir Mak Lampir lah,hape lah.Dahlah ramai minah Arab pakai jubah hitam lalu lalang...tau tau muncul.Bisa gugur jantung gue.
Masa aku pegi,bukan peak season..tapi harga hotel kat Feringghi mak aii...jap lagi aku citer naper yer.So,rate kat Flamingo ni dalam lebih kurang RM328++ semalam.Bagi aku,boleh lah.Just dlm jamban toilet takde bathtub.Aku ni amat malas nak turun pegi pool,selalunya kalau duk hotel,aku trick anak-anak aku mandi "pool" kat dlm bilik..hehehehehe.Tgk ler gambarnya...


NI BUKAN BILIK AKU!! HAHAHAHAAH
Ha,yg ni BUKAN bilik aku...hahahahaha.Hape? Ingat VIP nak duk Presidential Suite? Sapa nak duk sini,RM1700++ ajer semalam.Bilik aku kat sebelah tu jer.Pintu bilik sendiri tanak snap...hahahahaha.Menumpang kasih kat bilik lain.Kira okeylah tu,tak dapat Presidential Suite,dpt bilik sebelah jadiiiilaaaaaa.....


Sebenarnya,masa aku book aku request untuk Seaview.Alih-alih bila masuk bilik,dapat view bangunan lain.Jadi,pagi esoknya laki aku complaint kat kaunter.Tak lama lepas tu,diorg call utk tukar bilik tapi katanya yg seaview tu biliknya belum upgrade lagi.Gasaklah,bukan byk beza sgt pun.Cuma perabot ajer lah lama sikit tapi takler teruk sangat pun.Dan,bilik yg dah upgrade ada connected room bagi family yg tempah dua bilik.Yg penting ngadap laut.Syok woooo....






Masa nak check in,aku nampak ramai sangat Pak Arab kat lobby.Ha,ni lah puncanya harga hotel mencanak-canak naik.Siap kat lobby pasang lagu Arab kau.Aku ingat dah sampai Arab Saudi dah tadi,rupanya kat Penang.Alhamdulillah...tu tandanya negara kita makmur bila dilimpahi pelancong.Dan,sepanjang aku stay kat sana,memang majoriti guest adalah org Arab dan Taiwan ( bellboy tu yg ckp).Mat Salleh adalah sorg dua.Local? Tak nampak.Of coz lah kan,baru ajer lepas cuti sekolah,takkan nak bercuti lagi.


Gambar snap dari balkoni.Dan beach nya memang menarik hati dan dekat sangat ngan swimming pool.Cuma dinasihatkan hati-hati bila mandi sbb byk obor obor.Tapi kalau nak main pasir,memang best.

Ready nak main pasir.Pemandangan hotel dari beach
Tak banyak aktiviti yg kitorg buat sbb laki aku kan keje.Jadi,biasanya pagi-pagi turun pegi pool dulu( first day aku breakfast dulu baru pegi pool,tapi anak-anak tak makan sbb excited sgt nak mandi),bila bebudak ni dah penat,barulah sorg-sorg makan bersungguh sungguh.Bayangkan aku sorang kena handle 3 budak gi breakfast.Biasanya aku dukung dulu yg kecik amik makanan dia.Bila pinggan dah kat depan mata,barulah dia diam.Pastu barulah aku gi amik yg lain plak.Cari meja dekat-dekat sebab senang nak jenguk sesambil ceduk makanan.Kat cafe pun main lagu Arab..aduhaiiiii.Yerlah,sampai naik segan aku dibuatnya berpusu pusu ngan org Arab yg comel comel.

Amani kene ngurat ngan Anak Arab ni kat pool...hehehehe
 Budak tu siap tanya nama.." What's her name?? Muslim??," dia tanya kat aku.Dah tu,dia pinjam plak senapang si Hakim.Hakim plak tak berani nak mintak balik,asyik suh aku yg mintakkan.
Nampak swimming suit Rafhanah? Aku pin kan sbb sebenarnya tu bukan dia punya.Aku terbawak Amani punya...hehehehe,sian si kecik.Seb baik mak dia kreatif.
 Lepas makan,lepak kat bilik,tgk TV,buat homework pastu membuta sampai ke petang.Aku plak layan CD "Desperate Housewife" secara marathon.
Suhu sgt panas kat Penang.Pukul 7.30 petang pun terang benderang cam pukul 5 ptg.Aku bwk anak2 main pasir kul 6 pun diorg boleh berpeluh peluh.Siannn..tapi pemandangan matahari terbenam sgt awesome.






Ramai org Arab main menatang payung terbang nih.Lagipun,kat pantai ni,dipenuhi ngan diorg ajer.Nampak mamat baju merah tuh.Bukan takat promote beach sport,siap auta Pak Arab tu.Auta tu bukan maknanya dia tipu,tapi dia bergurau main main.Ada sekali dia tgh gurau ngan Arab tu sambil cakap," Ana Abu Hurairah,dia...( pastu tunjuk kat kawan dia) ,he...ABU JAHAL!!",Pastu dia gelak berdekah dekah.Aku pun tergelak sama.Pak Arab tu ngan wife dia pun bantai gelak.Paham la tu kot lawak tu.

Pak Arab romantik,tulis I LOVE U utk bini dia

Walaupun kena landa ngan ombak,gigih dia tulis balik
Memang takde sangat aktiviti utk 3 malam pertama sebab laki aku balik pun dah malam.Just kuar dinner pastu balik awal sbb dia penat sgt.Hari last jer dia balik awal dlm kul 5.30,ajak aku cari durian kat Balik Pulau.Tak banyak aku bedal sbb aku lunch lewat hari tu,nyesal...kalaulah aku tahu dia nak ajak makan durian,hukhukhuk



Pastu singgah main pasir jap.Malam tu barulah gi merayap kat Feringghi.Biasalah..pergi makan and redah night market dia.Tapi haram tak amik gambar sebab dah kelam kabut dengan kelaku anak-anak aku.Lagipun ramai org,ilang plak anak aku.Beli souvenir sket2 utk adik-adik ipar aku kat umah.Lain tak sempat sbb si Hakim bising nak kencing.Nak cari toilet kat mana ntah,takkan nak suh tahan,meletup plak kang pundi kencing anak aku.Aku sempat beli fridge magnet ajer.Kegilaan aku yg terkini...


Ni ajer last amik gambar,sebab lepas tu dah takleh control lagi daaaaahhhhhhhhh....
Itu ajerlah riwayat percutian aku ke Pulau Pinang.....ntah bape kali ntah.Tapi takpe sebab aku suka Penang soooo much.Nostalgia!!!

No comments:

Post a Comment