Thursday 3 November 2011

CUTI CUTI MALAYSIA - MELAKA

Jalan-jalan ke Melaka...
Ni kan diary, kenelah post kat sini supaya dah tua-tua sok...anak cucu bulih tgk.Bubuh dlm wasiat username n password...perghhhh...hehehehehehe
Last week kawan laki aku menikah so dia suggest kami gi tido sana terus.Sambil gi kenduri sambil jenjalan.Yahooooo...aku mmg suka melancong.Pantang laki ajak, on ajer.Pendek kata kalo dia kata dia yg nak kawin pun xder hal janji jalan jalan ( errr...yer ker?)
Aku mmg suka pegi Melaka,tak tau lah naper...suke kot tgk tempat-tempat bersejarah.Rasanya sejak kahwin dah 4 kali pegi melancong ke sana.Tak jemu-jemu. Sebenarnya pun, aku ni mmg suka jalan-jalan jd x kisahlah gi mana pun, sumer aku suka.


Posing dulu sebelum gerak

Muka dua org budak yg excited nak jejalan.Sempat makan bahulu
Kenduri kat Jasin.Kitorg smpi around 3pm..makan-makan...lauk gulai daging dia sgt sedappp.Alhamdulillah.Dah kenyang,jumpa pengantin,salam bapak pengantin...gerak pi hotel.Badan dah melekit,penat..si kecik pon dah meragam.

Holiday Inn Melaka.Cantik kan?
Sampai sini dah kul 5pm..rimasnya badan Tuhan jer yg tau.Tapi penat tu ilang bila hotel staff tu sambut dengan penuh kasih syg kesopanan.Elle..standard hotel haruslah sopan kan? Tapi yg ni extra sket...pasal aku penah experience pi hotel tercangak-cangak kat lobi.Staff yg ada kat kaunter jer.Pastu tunggu trolley nak angkut brg mkn berjam.Layanan mmglah sopan tapi bila agak lembab haruslah hangin gak satu badan.Haa..ni nak citer..dah check in,laki aku angkutlah barang, baru nak masuk lobi hellboy bell boy dah offerkan trolley.Pantas dan cekap.Zup zap zup zap...dah sampai  bilik.Apa yg extra kan? Biasalah hotel staff camtukan? Haaa....sbb yg menyambut tu sumernya cute cute....muahahahahaha...(gelak mak ayam) ada sorg tu ala-ala muka kacukan.Ensem-ensem org Melaka nih....eh...cam bunyi mak ikan lak aku ni haiii...
Abg,ampunkan ayang...xder niat pape..gurau jer...



Masuk-masuk jer si kecik ni terus wat kije


Aku suka snap gambar interior design hotel dan kumpulkan.Mana tau, dah kaya sok, leh wat bilik sebijik cam bilik hotel.Berangan x salah kan? Meh aku tlg promote bilik nih,mana tau Holiday Inn bayar aku kang..ni bilik standard jer nih, belum suite lagi.Agak cantiklah (untuk akulah)...aku suker...


Berangan nak bilik air camni..sobs





Lepak sampai pengsan....lepas Maghrib,hubby terchenta kata dia nak bawak aku naik River Cruise...oh..you're so sweeeeeetttt Darling.....

Hahaha...excited anak anakku n bapaknya sekali
Gaya favourite si kecik...
Beratur panjang org...perghhhh...nak pitam aku.Mulanya nak jer aku suruh laki aku cancel beli tiket tapi tgk2 dia dh nak sampai giliran dah...redah ajerlah.Tapi nasib baik tunggu x lama..bot banyak giler kot.Kejap jer...next......next....haaaa gituuuu...

Sblm balik,posing dulu...aku bukan apa snap gambar ni..nampak kat blkg...tu Hotel Casa Del Rio...perrrggghhh...cantik gilerr...aku ushar gak kat internet, tgk harga aku pengsan lima nam kali.Beranganlah utk org kebanyakan cam aku nih...huhuhuhu...xper...len kali.
Perut dah berkeroncong tapi anak-anak nak naik beca plak.Layan ajerlah, kesian kat dorg....

Kan aku dah cakap, kat Melaka ni ramai budak cute-cute.Yg bwk beca pun budak lg...kesian aku tgk dia kayuh cam semput nak bwk aku anak beranak..
Dah enjoy...makan lah pulak...Husband aku suggest makan ikan bakar...so dia GPS ikan bakar...tet tet...Jom melantak kat Medan Ikan Bakar Muara Sungai Duyung...Tempatnya besar,layan diri pandai-pandai ko lah...makanan jgn citerlah...tgklah kat gambar tuh...sebanyak tu abih kitorg sental ( dua dewasa dua kanak-kanak satu bayi) bayangkan....


Udang bakar,ikan 3 rasa,Ketam lada hitam,sotong goreng tepung,nasi lemak,kangkung belacan n tauhu bakar

Banyak giler tuh nak makan...nafsu nafsu...tapi Alhamdulillah, x membazir...sedaaaaaappppp...
Dah kenyang...balik membuta...kroih kroihhhhh
Bgn jer si kecik ni jahanamkan jam hotel

Muka ngantuk
Bgn pagi pagi turun breakfast...dah kenyang naik bilik aku kelentong kat anak-anak suruh mandi kat bath tub jer...malas lah nak ke swimming pool.Kalau duk 2 mlm xperlah gak...ni nak packing barang lagi...malas aihhhh....
Kol 12,gerak nak balik.Ingatnyer nak gi shopping, elok masuk parking shopping centre, Amani n Hakim dh membuta kat dlm keta.Adoiii yai, aku malas ler kalau budak dua org ni dah ngantuk,jgn la dikejutkan.Spoil mood shopping ntt so kitorg decide terus balik umah jer.Husband aku janji shopping kat "Tumah (rumah) lion" jer (panggilan si Hakim utk Sunway Pyramid).
Dah..sekian saje rancangan cuti-cuti Malaysia aku....semalam di Melaka.......
Chewwwwahhhhh.....

No comments:

Post a Comment