Thursday 17 May 2012

Peristiwa kat Pasaraya

Hari ni hari pertama aku keluar merayap selepas baik demam haritu.Dah dua minggu aku tak drive.Seminggu sebab aku demam,lagi seminggu ,anak anak aku lak yg tak sihat.Apa lagi, bila semua dah okey,aku mesti nak keluar merayap punya.Dasar betul...hehehehe
Tapi aku keluar demi tuntutan tugas aku sebagai surirumah yang berjaya iaitu keluar menghabiskan duit laki.Hahahahaha..shopping!! Elleh,bukan saja-saja aku habiskan duit dia..pergi Giant jer pon,beli barang dapur.Aku kan bukannya kaki shopping.Kalau aku nak shopping,kena ada pemangkin sorang sebagai tukang penghasut.Dia jek aku sket..barulah aku beli.Tapi kalau kena gaya,aku belikan untuk dia sekali...terpulang pada level kebodekan dia..hehehehe...tapi selalunya tak lah....hihihihihi.
Kat Giant,jeng jeng jeng..biasa lah...kuar sorg sorg tanpa budak-budak,aman sket Giant tuh.Kalau tak dengar suara aku jer terpekik terlolong marahkan bebudak tuh.Mak tarzan kan,nak wat camner...haishhh.
Pastu,aku amik lah sayur serba sket,letak dalam plastik.Nak gi timbang.Sampai kat kaunter timbang,aku pun bagi ler kat dia serai seikat.Dia sound.."serai takyah timbang,budak cashier tahu harga," Aku tak kisah sgt.Aku bukannya tahu.Bukan aku yg kerja Giant.Selalunya pun,aku jarang beli sayur dan barang basah kat Giant.Selalunya aku beli kat pasar.
Aku okey lagi..aku hulur lah dua plastik sayur.DUA plastik ajer...tu pun sikit jer.Aku memang tak beli banyak sbb nanti esok-esok nak gi pasar
"Dik,bagi lah satu satu...boleh???" suara dia dah tinggi sket...
Haih,ini sudah lebey makcik nih..darah aku dah menyirap.Dia tahu tak dia tgh berurusan ngan mak tarzan? Aku pekik kang,pekak seumur hidup plak ko....
Tapi...hehehehe..aku ni penyabar orgnya.Tak berbaloi pun ko nak bergaduh ngan makcik kaunter timbang.Maybe dia tension.Aku cuba sedapkan hati.Nasib baik aku sorg ajer kat situ.Aku pandang kat kaunter tuh...susah sgt ker dia nak amik dua plastik sayur,letak tepi penimbang,pastu timbang lah satu satu.Aku ni customer tahu.Cukup baguslah aku tak buat lagak,tarik muka sambil longgokkan sebeban barang atas kaunter tuh.Dan,cukup baguslah aku tak sound dia balik.
Aku tak suka nak komplen,tapi inilah tahap customer service kat Malaysia nih.Tak sumer lah,certain tempat ajerlah kut.Ke muka aku suwey sangat tadi? Nampak sgt diskriminasi makcik nih,sebab lepas tu aku ambik betik,patah balik nak gi timbang,aku nampak bukan main ramah mesra ngan sorang customer lelaki.Cute jugak lah mamat tu.Bukan main lagi senyum ramah walhal ngan aku tadi dia punya muka mcm tgh period setahun.Oh,tersentuh hati naluri aku tau...apa? buruk sgt ker muka aku nih? Rasa aku,jelita lagi kut.Oh,maybe sebab tulah kut...dia jeles sebab aku lagi gojes dari dia...muahahahahahaha.
Nasib baik kat kaunter ayam tadi okey.Terubat sket hati aku yg dah terguris nih...huhuhuhu.Jadi bila org layan elok,kuat jer aku cakap "Terima Kasih!!"
Makcik...takperlah.Len kali kalau tension,makcik amik cuti yer.Hari ni nasib baik mood saya ceria.Kalau tak...hmmm....tak taulah saya.
Oh..mengadanya aku....
 

No comments:

Post a Comment