Wednesday 30 May 2012

PENCUCI MULUT

Lepas makan nasik tadi,macam biasalah...mesti ada pencuci mulut.Hamboi,lagak mat salleh la plak ko nak dessert dessert bagai.Tapi mmg ya,sejak dua menjak nih,lepas makan nasik jer mesti nak cari benda bende manis.Ada dua kemungkinan ajer,samada aku nak bertambah manis ataupun nak mintak kencing manis.Tapi,Nauzubillah untuk kemungkinan yg kedua tu.
Pikir punya pikir....samada nak makan cekelat,air milo ataupun eskem cokelat yg baru aku beli dua hari lepas.( Tu pun nak bgtau,poyo jer),last last aku makan ini.....



Aiskrim Coklat Kapit ngan Roti...Nyummmmm
Haaa...sodap kan??? saja nak bg sesape yg baca terliur..hehehehehe
Bila makan eskem ni,teringat zaman kecik kecik dulu.Petang-petang ada pakcik jual aiskrim bawak motor.Dia ni memang bijak lah sebab dia parking motor betul betul kat tgh sekumpulan bebudak tgh main galah panjang ataupun teng teng.Lepas tu sekor-sekor berdesup balik rumah mintak duit kat mak pak masing-masing.Mesti berasap jer mak bapak kitorg ngan pakcik tu...huahahahahaha.Tapi,takpelah,dah dia cari rezeki kan?
Aku google gambar aiskrim yg pakcik tu jual,takde lah plak.Malas aku nak cari.Mana yg sebaya ngan aku atau hidup sezaman ngan aku ( macam umur aku skang dah 100 tahun...hihihihi) mesti tahulah.Antara yg dia jual,yg paling mewah...macam aiskrim aku kat atas tu lah.Kiranya yg paling mahal ialah aiskrim dalam roti.Huhuhuhuhu,memori...
Selain tu,mak aku pun selalu buat aiskrim kampung...ala,yg ada perisa asam boi,milo,sirap bandung tuh.Siap jual lagi.Laku kau..berduyun duyun org datang beli.Tapi anak-anaknya lagi byk mengketedarah aiskrim tuh.


Perisa Asam Boi...sedapnya

Macam-macam kaler ader...
Lain kali aku nak gi cari lah plastik aiskrim nih...buat sendiri.....

No comments:

Post a Comment