Sunday 6 May 2012

DEMAM

Sejak sabtu malam aritu,aku demam.Asalnya,aku terbangun lambat hari Sabtu tu.Pukul 11 pagi baru bangun.Aku dah agak,ni mesti sakit kepala nanti ni. Seperti yg dijangka,petang tu aku dah kena migrain.Berpusing pusing kepala otak aku.Jadi,aku teruskan tido.Laki aku dh ckp dah,dari aku duk membuta,baiklah aku kayuh beskal ke,jalan jalan kat taman ke,tapi biasalah,degil.Alasan,kepala dah berpusing,tak kuasa nak keluar. Malamnya,kitorg gi makan kat luar.Aku dah start rasa tak sedap badan dah.Oh tidak,aku doa ajer jgnlah demam.Dah lama tak demam.Rasa aku dah lebih dua tahun aku tak demam. Akhirnya,malam tu,sah aku demam.Lepas belasah pil dua bijik,terus kebah.Alhamdulillah.Tapi,sebelum tu,kena bebel ngan laki aku sebab kunyah pil tu.hehehe."Ayang tahu tak umur ayang tu dah 32 tahun?"kata dia.Pot pet pot pet. Yang aku kesian bila aku demam ni ialah anak anak aku.Si kecik tu mcm tau aku terkedang tak sihat,dia nak mintak nenen pun serba salah.Berkali kali dia cium,peluk aku dgn harapan aku offer nenen.Sian.last last tido camtu jer.Tgh dia lali lali,aku sua kan jugak kat dia.Sian. Hakim pun kuar statement sedih "Hakim rinduuu ibu.Tak seronoklah ibu sakit"hehehehe.Maybe satu hari tak dgr aku menjerit agaknya,dia rasa lain.Amani plak tolong picit picit tgn.Tapi kejap ajerlah.Tak aperlah nak. Harap harap besok okey.Bukan apa,rimas aku tgk kerja rumah tak settle.Lagi pening pala otak aku.Lagipun kesian anak anak aku. Tapi,ada hikmahnya jugak.Maybe seminggu dua sebelum ni,aku jarang rehat.Skang time utk rehat.Laki aku take over uruskan anak.Thanks abang.Love you soooo much

No comments:

Post a Comment