Thursday 31 May 2012

MARI BELAJAR BAHASA ASING

Aku ni tgh menaip kat meja makan bersebelahan dengan pintu bilik air...buat apa? Meneman anak-anak aku tgh mandi dalam besen atau nama saintifiknya mandi "bedibush".
Ya anak-anak,adik,kakak dan abang...mari belajar bahasa baru ciptaan laki aku...
"Bedibush" - Maknanya ialah mandi sambil berendam dalam tub atau besen tapi takleh berenang.Kena duk statik ajer dalam besen tu sambil main ngan itik ke,buaya ker.
"Bedibum" - Tido
Haha...agak agak aku boleh masukkan dalam Wikipedia tak? 
Aku teringat ada satu masa kitorg pegi kat Aquaria,KLCC tu.Menengok lah ikan besar gabak kat dalam tu dgn budak  budak pabila sekali aku dengar ayat ni dari laki aku....
Daddy : " Hah,tengok tu sayang daddy,encem daddy...ikan tu tengah bedibum"
Aku blur kejap...ikan tu tido???
Skang nih,anak dara kecik aku tgh nyanyi nyanyi lah plak kat dalam besen tu.Budget diri tu Bawang Merah lah sangat kan.Jap gi aku nak amik dia,mesti dia mengamuk,so kena bagi dia kecut dulu baru bley bawak kuar...
"Aaatooo...abook..aatooo..." lirik lagu si kecik nih.Ntah apa maksudnya aku pun tak tahu.
Aku mmg snap gambar tapi takmo letak kat blog...nanti anak i maluewwww....
 

No comments:

Post a Comment