Sunday 13 May 2012

Kisah demam lagi

Alhamdulillah,setelah 4 hari demam,batuk dan selsema,akhirnya aku dah beransur pulih.Cuma yg x bestnya bila selera makan aku hilang seminggu.Akibatnya,badan xder tenaga,kepala aku rasa ringan dan melayang jer.Pastu,kejap kejap rasa nak tido. Bila dikenangkan balik,selera makan tu nikmat Allah bagi yg jarang sgt aku syukuri.Bila kena tarik seminggu,rasa insaf yg amat. Walaupun demam dah kebah,badan still rasa lemah dan lembik lagi sampaikan laki aku take over buat kerja kerja rumah mcm memasak,basuh baju,lipat kain.Hah,fiey,jgn buat buat tak percaya.This is true story,aku x tipu.hehehehehe.Abg bob masak tomyam,sodap eh.Breakfast,weekend ni sumer dia buat.Aku rest jer atas katil,membuta. Dan virus aku terjangkit plak kat si kecik dan kakak along.Sian diorg.Susah hati betul aku kalo anak sakit.Rasa mcm nak minta jangkitkan balik kat aku.huhuhuhu.Jadinya,bermulalah rutin x tido mlm aku.Aku sgt takut nak tido bila anak sakit.Risau kalau temperature badan dorg naik aku x sedar.Kejap kejap aku bgn amik suhu.Kalo termometer tu org,mesti dia boleh demam sekali sbb asyiklah kene ambik suhu.Takpon,dia maki aku pasal xleh tido.Kejap kejap tet tet tet. Tapi,aku kena lah sabar dan redha dgn ujian Allah ni.Walau badan aku sdr masih tak sihat sepenuhnya,tapi aku redha nak kene jaga dua anak kecik yg sakit.Tu blm lg dgn si kecik punya ragam lagi tuh.Maklumlah,x sedap bdn,merengek jer kejenya.Kakak along plak,suhu lambat turun.Risau aku. Alhamdulillah,husband aku dan adik adik ipar aku byk tolong dlm saat saat genting mcm nih.Boleh kata,laki aku handle keseluruhan keja rumah weekend ni.Adik ipar aku plak tolong jaga budak budak masa aku sakit.Terima kasihlah sumer.Akak terharu tau. La ni,aku dah start dapat balik selera makan aku,so ada tenaga sket.Takderlah aku nak terlepek sgt x bermaya.Dah menjelang mlm nih,aku start lipat kain dan basuh baju.Sapu rumah sket dan basuh pinggan tanpa ada rasa nak pitam dah. Alhamdulillah..Harapnya anak anak aku cepat pulih.Sebenarnya,bila dikelilingi aura sakit,boleh ubah suasana dlm rumah.Rasa cam suram.Aku harap bila sumer dah sihat,boleh jerit pekik mcm biasa.hehehehehe.Riuh itu mendamaikan..

No comments:

Post a Comment