Monday 28 May 2012

JALAN-JALAN CUTI SEKOLAH KEK REMBAU

Apa plan cuti sekolah nih?? Aku sebenarnya nak balik Terengganu as usual,tapi tetiba keta aku masuk wad plak,tak sihat gak cam tuan dia haritu,makanya redha ajerlah...hukhukhuk.Nak naik keta laki aku,kecik..tak sesuwei nak jalan jauh.Kesian anak-anak aku takleh membuas kat dalam keta nanti.
So,untuk weekend pertama sempena cuti sekolah,moh ler balik kampung kek Rembau.Dengar citer,durian dah luruh kat kampung tuh.
So Sabtu tengah hari tu,zaaass,pegi Seremban dulu,tengok wayang citer Men In Black 3 kat Jusco.

Naik troli instead of stroller

Bukan utk shopping,semata-mata nak bwk budak2 nih

Beshnyer...

Amani yg excited tak tau apesal

Dua-dua kena sugar high lepas makan kek

Si kecik geledah handbag makciknya

Muka tensen sbb sampai awal sgt...

Blm masuk panggung,popcorn dah tinggal separuh

Hot dog
Ni kali kedua aku try bawak si kecik masuk panggung.First time masa tgk The Avengers tu,dia bantai membuta...okeylah.Kali ni,dia aktif plak.Jalan sana sini,pastu gelak macamkan paham citernya.Seb baik dia tak kacau org lain.Takat lalu lalang antara aku,daddy dia dan pakcik n makcik dia ajer.
Kali ni,aku takler tido dlm panggung seperti kebiasaannya.Maybe sbb aku dah membuta dalam keta tadi.MIB3 ni plak agak boring sket compare yg MIB2,tapi still best lagilah.Cuma sbb ending dia yg agak sedeyyy tuh buat mood aku terencat sket.Aku mmg tak suka tgk citer sedih.Sebab tu sampai skang aku tak tahu pun jalan citer Ombak Rindu.

Ni masa nak balik,kat parking lot.Ingat nak ambik gambar matahari terbenam,tapi dah kamera cap ayam...hmmm

Kuar panggung pun dah hampir kul 7.Berdesup balik Rembau.Singgah jap kat pasar malam.Agenda wajib tiapkali balik Rembau...
Hari Ahad,cam biasa lah.Duk lepak kat kerusi luar rumah sambil tgk pokok durian.Balik kali ni,ada rezeki plak durian gugur dari pokok depan umah mak mentua aku tuh.Tak teringat nak ambik gambar pokok tuh...hehehehehe...sedap betul durian kampung nih...brpppp..Alhamdulillah...
Laki aku biasalah,tiap kali balik Rembau,start ler dia punya hobi...mesin rumput...




Si kecik cuba nak dekat ngan asap

Laki aku cakap,dia bakar rumput nih sbb nak halau nyamuk...iyolah tu


Hakim yg dah berpeluh-peluh lari sakan kat keliling rumah

Si kecik tu geram sgt ngan aku sbb ambik dia tatkala dia nak dekat ngan asap,dicubitnya muka aku sambil buat muka geram...haishhhh...sebagai balasan,aku gigit pipi dia balik...hehehehehe...marah bebenor dia...
Lepas Maghrib,dah setel melantak ( aku tibai nasik sampai 3 kali ,mmg betul lah kata nurse tu,vitamin Doktor bagi tu mmg menambahkan selera makan) gerak balik Shah Alam..dah abih dah percutian kami.
Belum sampai kat Shah Alam,aku dah lapar balik.Naya tul...suruh laki aku singgah beli burger kat Seksyen 11.Sebelum tido,makan lagi....

Si kecik yg kepenatan main lari-lari

Letak kucing pun tak sedar
Begitulah kami habiskan weekend sempena cuti sekolah ...hahahaha..walhal bukan ada beza pun ngan weekend biasa.Hahahahaha.Dah tiap-tiap bulan pun wajib balik Rembau.Takyah tunggu cuti sekolah pun.Saja jer nak kaitkan ngan cuti sekolah.
Harap-harap cepatlah keta aku pulih.InsyaAllah Jumaat depan nak balik Trg.Dah lama tak balik ni..yippieee

No comments:

Post a Comment