Monday 28 May 2012

JUNIOR MASTERCHEF SHAH ALAM

Ni benda lama ,tapi baru nak post hari ni.Sebab aku malas nak transfer gambar dari henpon.Dahlah gambar pun kureng berkualiti,tensen aku di buatnya...
Ha,ari ni aku nak citer,anak anak aku jadi MasterChef...heheheheh.Ni gara-gara mak dia taksub sgt ngan rancangan Junior MasterChef  Ostolia tu...ni kononnya nak latih diorg jadi tukang masak lah ni...hahahahahha.
Kalau diorg betul-betul nak jadi tukang masak..aku suka ajer walaupun aku maybe tak tahu bakat memasak tu akan datang dari mana..hahahahaha...sebab aku memang takde bakat.Takperlah,bakat tu maybe datang dari Umi diorg or Ipiey ajerlah...
Resepinya ialah...Cookies EntahAkuTakTauApaNamanye...
Aku google resepi cookies choc chip nama asalnya,dapat kat aku anak beranak,ianya jadi nama seperti kat atas,cuma berbentuk bear ajer...hahahahaha.Macam biasa,print resepi,tampal kat dinding,aku lah yg kena buat adunan segala.Dah siap doh,barulah anak-anak aku take over untuk proses seterusnya...




Si kecik ni nanges sbb org tak bg dia makan adunan cookies..tgk mulut beliau...comot!!

Hakim dah ready...

Ni tugas Hakim,tukang tekap biskut

Amani tukang hias

Serius siapkan cookies

Muncung2 mulut si Hakim sebab tekun sgt

Amani tgh sibuk hiaskan cookiesnya

Tadaaaa...dah siap

Tadaaa...dah siap!!! Tapi adunan pertama aku buang sebab rentung...kahkahkahakah..ni sumer mak dia punya pasal..elok-elok dah resepi tu bagi masa dan suhu,pepandai gi ejas.Sekali bila kuarkan dari oven,dah nampak cam rentung.Tapi cuba deny kenyataan dgn mengatakan cookies tu mmg warna gelap.Bila makan sket...hak tuih puiiiii...padan muko!!!
Adunan kedua dan seterusnya Alhamdulillah okey.Cukuplah untuk menggembirakan anak-anak dengan so called hasil kerja diorg.Amani excited sgt sampai siapkan satu tupperware nak bawak gi sekolah sebab nak tunjuk kat kawan-kawan cookies dia buat sendiri.Haram dia tak bagi org kat rumah tu nak rasa pun.
Apa-apapun...yg penting,aku puas hati tgk betapa seronoknya anak-anak aku dapat participate nak buat cookies ni walaupun cookies ni kalau nak dijual jauh panggang dari api.Udah,maknye kan "MasterChef" la sangaaaat...hahaahahhahaahaha.
Esoknya,lepas amik Amani dari sekolah,aku tanya teacher dia,ada tak dia bahagikan biskut tu kat sekolah...
Jawab teacher.." Ha tu lah puan.Next time,Puan bagi terus kat teacher,biar kami bahagikan.Dia bagi kat bestfriend dia ajer..tu pun sekeping ajer.Kesian yg lain,tgk ajer..." senyum kambing teacher tu...
Aku masa tu??? Dah pitammmmmm.....

No comments:

Post a Comment