Sunday 25 March 2012

TABIAT PELUPA

Sejak dua menjak nih,eh tak,dah lama gak la,aku mcm ada tabiat pelupa sket.
Kalau nak disebutkan insiden insiden kelupaan ni,byk gak lah.
Ada penah sekali,aku tgh menyapu,tetiba nampak taik cicak atas lantai.So,aku ke dapur nak ambil kain dan air.On the way ke dapur,aku mcm terpandang kabinet TV berhabuk.Terus pegi amik bulu ayam.Haram dah tak ingat pasal taik cicak tadi.Dah siap ngelap kabinet TV,aku capai penyapu balik.Terus ternampak taik cicak tadi,tepuk dahi sedas,patah blk semula ke dapur sambil doa jgn ada benda lain yg distract aku lg on the way ke dapur.
Bila antar anak ke sekolah,aku selalu tertinggal handbag samada kat dlm rumah masa on the way pegi or dalam keta masa dah blk.Pastu tak sedar.Tau tau ajer,esok bila nak antar anak,gabra cari handbag,rupa2nya kat dlm keta.Sehari semalam dia kat dlm keta,sian handbag aku.Mesti dia sedar diri,mementanglah bukan jenama LV,ditinggal tinggalkan ajer dlm keta tanpa kasih syg.hehehe.
Bila dh tertinggal handbag kat umah,kadang2 pagi bila aku nak beli paper atau roti,rasa nak tumbuk diri sendiri pun ada.Kira ok lah tu,kalau aku tumbuk tokey kedai runcit tu?
Belum lagi insiden simpan brg pastu lupa kat mana letaknya.Sampai habis satu muqaddam surah aku baca nak kembalikan ingatan aku.eh,penipu lah tu.hahahaha
Dulu,kat opis,member2 opis selalu gurau ngan aku yg aku ni byk sgt urat putus.Yerlah,kadang2 boleh aku lupa sain Banker's cheque,kesian customer dtg blk.Byk lah jugak insidennya.Seb baik tak serius sgt,kut tak haru.Keja dhlah pegang duit org,jap gi lupa letak mampus kena tuduh buat fraud,walhal lupa.
Kata diorg,urat aku tak sempat recover sebab dlm 5 tahun,aku produce 3 anak.Wah wah,korg punya teori,ekekekeke.Ikut logik teori diorg,kalau 3 anak,aku dah byk lupa,kalau ramai lagi mau hilang ingatan kan?Pesal apa jiran depan umah mak aku tu beranak 18,okey jer dia.Siuman ajer aku tgk.Sehat fizikal dan mental.hehehehehe.Dia beranak tak main teran kut..main gelungsur kuar aje kut baby dia.Aku plak yg buat teori.
Jadi,kesimpulannya,aku ni ha mmg pelupa.Lately ni ajer makin kronik.Jadi,aku cari jln nak atasi masalah.Misalnya,aku catit kat buku mana lokasi brg yg aku simpan(pastu lupa mana letak buku tu)buat sistem filing kat rumah,simpan duit sket dlm mana2 poket seluar yg biasa aku pakai.Aku tak perlu risau bila aku basuh seluar,lupa kuarkan duit psl tiapkali nak basuh seluar,dh tabiat,aku mesti seluk poket dulu check ada duit tak,especially poket seluar laki aku.muahahahahah.
Eh,apa yg aku merepek hari ni? Lupa lah pulak.

No comments:

Post a Comment