Wednesday 28 March 2012

AKU NI DAHLAH GARANG,JGNLAH WAT AKU MARAH

Ni aku nak marah nih...
Orang meniaga,ko nak meniaga...
Orang untung ko rugi...
Lepas tu,ko asiklah salahkan faktor - faktor lain yg menyebabkan bisnes ko tak jalan...
Kalau tak merungut,tak apa.Ini tak,sepanjang masa merungut,mengeluh..
Satu ajer yg aku nampak..
Kau malas,banyak alasan,kerja nak senang...
Macam mana customer tak lari kalau customer mintak hantar barang,banyak plak alasan ko.Sibuk lah,tak sempatlah,ada hal lah...
Eh,ada aku kisah? Dah banyak kali aku diamkan ajer,yerla,kadang - kadang kena lah tolak ansur gak.
Tapi kalau dah sampai menyusahkan,ni buat aku berapi nih.
Pastu canang sana-sini orang dengki lah,orang pakai bomoh lah...walhal sendiri yg malas..
Dah suruh kerja makan gaji tak ndak,sebab tak suka kena control..
tapi bila kau nak bisnes,mestilah kena susah payah dulu,dapatkan kepercayaan customer...pastu barulah senang sket2,pastu,banyaaakkkkk senang...
Ini tak,perangai nak goyang kaki ajer... tapi nak untung banyak..tak untung,eh dia rasa pelik plak,napa tak untung.Pastu salahkan orang ni,salahkan orang tu.
Tak paham aku,tak paham aku...
Esok tak sampai gak barang tuh,aku cari orang lain....muktamad.

2 comments:

  1. Ni beli RO water sbnrnya.Bkn apa,x perlu pun tp sbb nk support family punya psal.Dia asyik ckp bisnes x jln so kitorg beli ajerlah.Suh hantar tiap2 minggu tp tiap2 kali suh antar byk sgt tangguh2.Yg buat hangin tu psl penapis kat umah ni rosak,kut tak tadah air tapis jer ok.hehehehehe.asik emo ajer la lately.

    ReplyDelete