Friday 30 March 2012

PEMANDU BERHEMAH YG BONGKAK

Semenjak,dua menjak nih...aku dah makin berdikari...
Kalau dulu,walaupun boleh drive,tapi cuma setakat ke opis dan rumah..jarak? Tak sampai 10 minit.Sebenarnya jalan kaki pun boleh ( sebut dalam nada iklan shampoo yer),tapi sebab nak ngangkut 3 budak ke nursery,maka aku bawak keta.
Penah sekali,keta aku kena antar masuk bengkel kat Sek 18,masa nak gi amik balik kenalah drive balik sorg2,menggigil satu badan.
Sebab,aku ni buta jalan.Tak kira baper kali aku pegi tempat tu,mesti aku tak ingat jalan.Sebabnya...semua harapkan laki.
Tapi,betullah kata org,kalau ko drive sendiri pegi mana-mana,makanya ko akan hafal jalan.
Jadi,sebagai pemandu yg super berhemah,kalau nak harapkan org jer tunjuk jalan,baik ko upah supir ajer.Eh,cam byk sgt duit nak upah driver bagai...
Jadi,memula aku gi pasar sendiri.Takyah tunggu weekend cam selalu.
Pastu,dulu kalau repair keta kat Glenmarie,mesti adik ipar aku jadi mangsa kena gi amik bawak balik.Skang,aku dah boleh pegi sendiri.
Dulu,tengok bulatan kayangan menghala ke Tesco,aku ngeri.Skang takde hal,asik-asik ke Tesco sendiri.Bergaya sungguh ( mcm lah gi Pavilion berlagaknya)
Dua-tiga hari ni,aku dah meredah ke Sekyen 7 dan Seksyen 20 yg byk gila traffic light dan bulatannya...
Maybe tak lama lagi aku dah boleh angkat middle finger kat pemandu lain.Astaghfirullah,kejinya cita-cita.Mesti tak makbul.Aku kan pompuan baik...garang jer sket.hehehehehe
Hahahahha...Syabbas bete....Syabbaaasssss....
Aku bangga!!!

2 comments:

  1. Syabasss.Lepas ni rasanya dah boleh pergi midvalley shopping sorang.Hahaha!Dulu waktu aku stress keje dulu,aku suka merayap kat Subang Parade sorang2.Hahahaha!

    ReplyDelete
    Replies
    1. napok gaya kene stress ah,baru sampai midvalley.hahahaha.next target,tumah lion!

      Delete