Tuesday 27 March 2012

MARI MAKAN SAYUR-SAYURAN

Masa aku kecik,aku tak suka makan sayur.Elleh,standard lah kan..
Tapi,aku banyak makan buah buahan...especially tembikai.
Dan,mcm biasa,aku salahkan mak aku sebab tak ajar aku makan sayur...lalu beliau menjawab
" Elleh,mase mung kecik molek jer Ma suap sayur,bile besor mung tu saje ngade tamboh makang sayur.Sedakk jer salloh ke org lain.Lempang sebutir baru tau!!" ( sarikata tidak disediakan yer,harap faham)
Aduss...tertikam di dada...hahahahha.I'm sorry Mom!!!
Aku tak ingat bila aku start makan sayur balik.Masa nak SPM kut,itupun sebab nak bagi badan sihat,otak ligat.Sayur pertama yg berjaya aku telan ialah lobak merah.
Bukanlah tak makan langsung,tapi tidak secara serius..
Sayur hijau...haram tak sentuh!!
Lepas tu,masa kat U barulah keinginan tu tiba-tiba datang.Memula tgk kengkawan makan,mak ai,mcm sedap ajer.Terliur aku...
Aku pun try lah sikit,sayur kangkung.Eh,sedap jugak.
Lepas tu start makan petai dan ulam-ulaman.Walaweh...napa aku tak makan benda alah ni dari kecik? Sedapnyerrrrr....
Mcm mak aku cakap,bukan nya family aku yg tak makan sayur,aku yg memilih sangat.
Lepas tu,barulah sayur termasuk dlm menu wajib sistem pemakanan aku.
Skang,kegilaan aku ialah sayur nih

Pak Choy

Buh dalam Megi...perghhhhhhh
Selamat menjamu selera....nyam nyam

No comments:

Post a Comment