Monday 10 October 2011

Resepi nasi ayam

Tetiba tekak rasa cam nak makan nasi ayam.Bukan nasi ayam Pak Mal atau TCRS.Aku nak nasi ayam yg mak aku masak..sedapnya.Air liur pun hampir meleleh ni.
Persediaanya
Tadi pagi gi pasar,beli ayam sampai 2 ekor (bukan nk masak sumer,simpan wat stok)
Tgh harinya berangan jer,end up wat spaghetti sbb si kecik x renti2 melalak.
Mlmnya baru menggelabah cr resepi mak aku bagi.Br sedar dh ilang.Amik fon tepon Ma.
Tulis tulis atas kertas,tulisan cam doktor sbb sikecik sibuk tarik2 pen tu.xper..masih gigih menyalin resepi mcmkan menyalin nota kuliah.
Dah siap..
Lipat lipat kertas selit bawah bantal!
Bila nak masak? Errrr,entah!
Aku letak bwh bantal dgn harapan resepi tu dpt dihafal.Alah,mcm zaman sekolah2 dulu.Esok nk exam letak nota bwh bantal,manalah tau ia meresap masuk otak
Dan juga dgn harapan,mlm ni mimpi mkn nasi ayam
Takyah masak dah..
Org lain lantaklah,yg mengidam tu aku..
Besok msk singgang ngan budu jer.

No comments:

Post a Comment