Saturday 22 October 2011

Muammar Gaddafi

Sedih pulak aku tgk gambar-gambar Muammar Gaddafi yang telah dibunuh oleh pejuang pemberontak Libya tempoh hari.
Yerlah,walaupun dalam laporan dan berita2 sebelum ni(tak taulah samada benar ataupun propaganda Barat semata,Wallahua'lam) mengatakan dia pemimpin yang zalim dan tergamak membunuh rakyatnya sendiri (in fact aku pun marah sgt waktu tu sbb kuasa punya pasal, tergamak dia bunuh rakyatnya sdr) tapi bila baca laporan yang dia merayu agar tidak ditembak, sayu plak hati aku ni.Tambah2 tgk muka dia yang helpless tuh dikeronyok beramai-ramai.
Ni sumer peringatan..kuasa dan harta tak dapat bagi penamat yang baik dalam hidup.Jadi pemimpin bukan semudah yang disangka.Bukan peringatan kat org lain pun, maybe diri aku sendiri.Supaya beringat, harta dicari cukuplah untuk selesa, bukan terlampau melebih2.Kuasa ..err...aku bukan ada kuasa sgt pon ( argghhhh tipuuuu...ko kan queen control...muahahahahahha)...x kuasa aku...
Walau apapun, masih ada lagi rupanya sifat2 keperimanusiaan dlm diri aku ni,Alhamdulillah..in fact aku rasa kalau kat Malaysia ni, maybe nasib dia x sebegitu.InsyaAllah...Malaysia bumi bertuah.
Aku berharap apa yang dituduh terhadap Gaddafi itu tidak benar kerana semua pon tahu kelantangannya terhadap Barat jadi kejatuhannya tidak mustahil hasil dari konspirasi dan perancangan Barat.Maklum sahaja Libya adalah lubuk minyak dan mmg itu yg dimahukan oleh Barat dan yahudi ini.Kerana aku tidaklah berada di sana dan tidak pula mendalami sejarah Libya x dptlah nak judge lebih2..kepada Allah sahaja kita berserah.
Tapi, peringatan...
Orang kalau dah terlampau ditindas, bila dia bertindak....kesannya tak terduga.
Fikir-fikirkan.....selamat malam...
AlFatihah..

No comments:

Post a Comment