Wednesday 19 October 2011

Little Yue Yue n bayi bayi di Malaysia.Pls pray for them!!

Itu ari aku post kat fb aku pasal bayi 23 hari kene liwat ngan bapak sdr.Ngeri betul..
Alasannya sbb bini x bagi layanan.Aku x tau nak ckp apa,bergenang airmata kenangkan kesakitan baby tu.B*B* betul bapak dia.Tapi aku paling xleh tahan bila ada plak yg aku baca dr komen2 kat blog mahupun fb yg menyalahkan si isteri tuh.Aduhaii,tolonglah pikir ngan akal yg berperikemanusiaan sket.Pompuan tu br lepas bersalin.Apa,ingat bersalin tu cam teran berak dlm jamban? Sbb tu Allah ciptakan perempuan bersalin ni ngan pakej darah nifas sekali.Mls nk explain.Fikirlh sdr.
Belum lg cerita budak 6 thn mati kene dera ngan bapak tiri.Yg sedihnya,anak sekecil tu mati dgn menyimpan sdr penderitaan dia kene pukul,kena besi panas sampai xder sorg hatta family sdr yg tau.
Blm abih ngeri tu,ada plak kwn2 post kat fb video seorg kanak2 kecil kat China yg digilis 2 lori.Dah tu pulak xde sapa yg tolong dia even dianggarkan 18 org lalu lalang kat situ.Difahamkan sbb komplikasi undang2.Maknanya,andai kata ada org tolong n so happened budak tu lg cedera teruk maka org yg tolong tu boleh kene saman.Oklah,malas nk komen.Mengucap banyak2 n pray hard for little YueYue.Pity baby..sobs
Belum sempat feeling sebak aku nak reda,smlm dlm paper n fb jugak,siap ada gambar lagi,baby kena kelar sampai terburai perut n the mother is only 16!Ari ni dlm paper ada susulan.Asalnya mak baby ni nak bela baby tu n bapak baby tu pun sanggup nak bertanggungjwb.Malangnya hasrat dorg direject oleh family kedua2 pihak disbbkan faktor umur.Tension punya pasal,baby tu dibunuh sbb nk melampias kemarahan.Aduhaii..aku xtau nak komen apa.Aku faham family ni dh tension sbb anak2 depa dh buat sesuatu yg menyalahi agama tp bg aku,benda dah jadi pon.Dlm perut tu dh ada satu nyawa.Halang buat apa lagi,lainla kalo dorg baru bercinta,blm berzina.Masa tu la ms plg sesuai utk halang malah aku suggest tentanglah sekeras2nya.Tp bila dh terjadi,bertanggungjwblah sket.Tak pasal2 satu nyawa dh melayang.Tp malas nk komen pjg2 lg.Kita x ditempat mereka,jd kita tak tau situasi mereka camna.Aku cuma berdoa,jgnlah jd bende2 ni dikalangan keluargaku.
Esok? Lusa?
Aku takut nak bukak paper mahupon fb.Aku takut sesak nafas lagi.Cukup2 la dua tiga hari ni disajikan dgn berita ngeri yg melibatkan bayi n kanak2.Aku pandang wajah anak2.Aku sebak.Aku berdoa mohon perlindungan dr Allah.Lindungi anak2ku YaAllah!!

No comments:

Post a Comment