Sunday 10 March 2013

CARA EFEKTIF MENGHILANGKAN PASIR KAT DALAM KERETA

Assalamualaikum...
 
Selamat hari Isnin yer sidang hadirin yg dimuliakan...
 
Mana-mana yg kerja..masuk opis dengan senyuman tau,terutama yg berpangkat Bos.Pengalaman aku dulu..kalau bos masuk kerja sambil senyum pastu ngan pakej bagi salam..ya ampun..rasa cam nak buat overtime walaupun sebenarnya tak guna pon sbb x leh claim OT,kehkehekehekeh.
 
Tapi,kalau bos masuk opis ngan muka yg macam tak dapat apa-apa di Malam Jumaat, rasa nak mintak MC time tu jugak.You spoiled my day oledy okeh....
 
Apa aku merepek nih ntah..hehehehehee.
Sebagai surirumah yg bekerjaya juga..hehehehe,pagi-pagi lepas hantar Hakim ke sekolah,aku bersihkan keta.MasyaAllah..berdebu,berabuk,berpasir dan segala ber lagi.Nak hantar gi cuci,maleh plak aku nak menunggu sbb Isnin kan ialah Monday Blues..hehehehe.Kalau boleh nak balik cepat ke rumah,nak baring...
 
Tapi..memang tak selesa,jadi ku gagahkan jua membersihkan kereta.Vacuum cleaner aku plak ntah mana ilangnya muncung dia..jenuh aku cucuk-cucuk hose tu kat pasir supaya disedutnya,tak mahu lah dia.Huwaaa....idea oh idea...apa aku nak buat nih?
 
Tetiba...Ting...kepala mentol menjelma...
 
Ko mampu....bersihkan pasir dalam kereta menggunakan penyapu lidi???
 
Percayalah...anda mampu melakukan....

4 comments:

  1. Saya pemalas cuci keta sendiri.....hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pemalas jugak,tapi lagi malas nak hantar ke tempat cuci keta,hahahahhaha

      Delete
  2. hari ni mmg tader mood g keje...lebih2 lagi bila tgk muke boss sentapp tak tentu hala....huishh....cepatlaaaaa hari saabtu!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Stress kan tgk muka org sentap2 pagi pagi.End up kita pun sama ntt,hehehehe.Isnin tetap hari yg menensionkan org walaupun utk yg x bekerja,hehehehe

      Delete