Saturday 23 March 2013

BIRTHDAY HAKIM

Assalamualaikum...
 
Birthday Hakim jatuh hari Ahad nih, 24 Mac 2013.Pejam celik,pejam celik,dah 5 tahun umur anak terunaku.Nanti pejam lagi...celik-celik dah mintak nak berbini...hehehehehehe.Cepat betul masa berlalu kan? Nak mintak bini aku tak kisah..yg kisahnya tak lama lepas tu berstatus nenek...Gulp! Hahahahaahhaha...
 
Haish..jauh bebenor merepeknya.Nak citer benda lain sebenarnya.Suka melencong cerita..
 
Kat sekolah dia,tiap-tiap bulan diorg akan peruntukkan satu hari untuk celebrate murid2 yg sambut birthday dalam bulan tu.So,semalam lah harinya.
 
Masa cikgu call tanya aku ada tak nak contribute apa-apa utk birthday Hakim,aku ingat nak hantar kek ajer.Yerlah,aku dah sarat sgt,rasa malas nak buat party pack.Tapi,aku dah terlambat.Dah dua tiga parents dah cakap ngan cikgu nak hantar kek.Takkanlah sampai sebeban kek pulak diorg kena hadap kan? So,aku setuju ajerlah nak buat party pack utk 70 murid.
 
Hari Selasa,lepas hantar Amani ke sekolah,aku bawak Hakim dan Rafhanah pergi Tesco cari barang-barang nak di isi dlm party pack.Aku pun dah tak larat sgt nak beria-ia,so,beli yg simple-simple ajer.Beg party tu pun aku beli kat kedai bunga dan gubahan kat Seksyen 9 tu ajer.
 
Bila Amani balik dari sekolah,barulah gotong royong anak beranak nak siapkan semuanya.Seronok woo tgk diorg excited nak buat kerja,lagi-lagi si kecik tuh.

Yeah...lambakan party pack...



Ini ajerlah yg aku beli.Makanan ajerlah.Nak cari goodies lain mcm tak larat dah.Beli swiss roll cake,strawberry snack,jelly dan keropok ajer.


Memula,kita bukak plastik beg itu dulu.Adik beria ia buat benda ni.Maklumlah first time.Dia sgt teruja.Nak gelak aku tgk kesungguhannya.Sampai muncung2 mulut.Bila aku ajar,siap jawab " Aik apten abu.." ( Baik Kapten Ibu!!) sambil angkat tabik.Mesti abam Hakim yg ajar dia nih.

Tuan punya mestilah bersungguh sungguh kan...

Kakak Along rilek ajer....


Okeh,pembahagian tugas bermula.Memula,Hakim kena start dulu,pastu adik dan last sekali,Amani.Amani kena last lah sebab dia ada tugas lain lagi.Dia kena check kandungan beg,cukup ke tak barang-barang kat dalam tuh.Kiranya,supervisa laaah ( ayat Awie dlm cerita Hantu Kak Limah Balik Rumah.Supervisa = Supervisor)

Okeh,lepas Abang Hakim,turn adik plak.

Lepas tu supervisor check...
Ibu tukang susun party pack tu dalam plastik bag besar utk di bawa ke sekolah.Sumer buat kerja ngan baik hari tu.Masing-masing tahu jer peranan masing-masing.Good job sayang-sayang ibu sumer.Dah habih buat kerja,mana ada yg lebih tu,itu lah upahnya.Kemain suka sumernya...hahahahahaha.
 
Itu ajerlah aktiviti anak beranak.Benda simple,tapi sangat bermakna...
 
Isk isk isk...emo plak...

4 comments:

  1. still not late to wish Happy birthday , Hakim..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih Kak...on behalf of Hakim...:)

      Delete
  2. Hepi besday hakim..sedap nama hakim tu..maksud pun baik..moga menjadi anak yg soleh.amin

    ReplyDelete