Thursday 21 March 2013

BUAT AISKRIM SENDIRI

Assalamualaikum...
 
Anak-anak aku memang hantu aiskrim.Udah omaknya pun penggila aiskrim,nak buat lagu mana.Takleh nak salahkan anak sgt.Aku sendiri memang suka simpan stok aiskrim kat rumah.Tiap-tiap hari diorg pau aku gi kedai runcit.Boleh rabak poket...
 
Kengkadang aku borong stok seminggu terus,sonang.Sampaikan ada sorg customer kat kedai runcit tu negur..." Mak ai..ni makan aiskrim serupa makan nasik nih?"..hehehehhehe
 
Itu hari aku gi kat satu kedai serbaneka.Nama kedai tu HadiahKu..kat area Restoran Hakim or PakLi Kopitiam kat Seksyen 7.Saja aku gi situ nak cari barang kiut miut buat collection.Best ooo kat situ,memang ralit aku membelek barang kat situ.
 
Pastu aku jumpa nih....
 

Bekas buat aiskrim...
Comel tak? Hehehehehe...Jadi,mari buat aiskrim sendiri.Jimat 3 ringgit sehari..kehkehkehkeh

Mari buat eskem stoberi

Senang giler...bancuh kordial,tuang dlm acuan,simpan dlm peti...semudah ABC..hohohohoho


Elok lah tu..sorg dah siap nak gi sekolah,pesal tu rupa agak semenggah berbanding yg lain...hehehehhe.Yg tengah baru bgn tido siang,yg lagi sorg tak pakai baju,baru balik sekolah.Tapi,semuanya ceria dapat makan aiskrim buatan omak eh sendiri....
 
Demikian tip utk menjimatkan duit belanja beli aiskrim bagi penggemar tegar aiskrim.Nak yg taraf2 Baskin Robbin,Haagen Daaz,tak dapek lah hoi.....

Selamat mencuba..kuikuikui

2 comments:

  1. Comelnya bekas aiskrim tu....tak terpikir pulak nak buat eskrim camtu.....mudah dan senang dan jimat...hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang jimat..heehhehe.Ini versi mak mak kita buat masa kita kecik dulu lah,tp dulu kan pakai plastik.Nak buat yg canggih2 tak dpt lah,hehehehhe.
      Bekas ni byk pilihan..semua kiut kiut...

      Delete