Thursday 13 September 2012

NI LAH BALASAN...PADAN MUKA

Dua hari lepas,masa nak pick up bebudak kat sekolah...aku telahpun naik hangin dan naik darah...
Sebelum aku teruskan cerita,elok aku explain dulu dari awal...eheks...
Sekolah bebudak ni actually terletak kat bangunan pejabat dan kedai.Maklum sajalah,kawasan ofis,jgn haraplah nak dapat parking kan melainkan ko tunggu anak ko dari pagi sampai tgh hari.Jadi,option utk mak bapak ialah double parking kat belakang keta yg kat petak parking tu then takyah turun keta pun,nanti teacher akan hantarkan bebudak tu sampai masuk dlm keta.
Selalunya,time nak amik budak,sesaklah keta makbapak berbaris kat depan sekolah tu sementara tunggu cikgu bawakkan anak masing2.So,semalam...aku spot satu ruang antara dua keta,ngam ngam kut nak masuk.So,aku bagi signal,nak mencelah masuk.Aiseh,cam tak muat plak...aku tgklah keta depan tu.Kat depan dia,ada satu keta dah kuar,so biasanya,bila keta depan dah gerak,keta seterusnya akan bergerak ke depan utk bagi laluan keta lain kat belakang utk sampai dekat sikit depan sekolah.Jadi teacher dan anak-anak takyahlah jalan jauh sgt.
Sekali....dia buat donno jer.Aku dah lama dah aim makcik keta volvo ni.Dia ni mmg agak kuang ajar sket.Mementang keta dia Volvo,dia ingat aku tak berani nak langgar agaknya.Dulu penah sekali,aku tgh tunggu turn nak gerak ke depan lepas keta depan aku tu blah,boleh dia dgn kuang ajarnya pancung masuk dari tepi.Seb baik aku cepat2 tekan brek,kut tak,mau tersondol keta dia.
Agak lama gak tunggu teacher bawak anak dia masuk keta.Maybe blm turun lagi.Tu aku tak kisahlah,tapi tolonglah consider sket kat org belakang yg dah stuck ni.Kalau dia gerak ke depan sket,aku boleh masuk celah barisan tu,takdelah ganggu keta lain yg lalu lalang.Ni tidak,dia nak jugak tunggu betul2 depan sekolah tu,seinci pun tanak gerak walhal depan dia dah kosong.Aku nak gi depan,nanti bila reverse kang langgar keta belakang plak,so aku tunggu ajerlah sambil  @#$%%^^$&.
Kuang hajar ko makcik volvo...blahblahblah....Nak ajer aku hon dia tapi aku maleh lah nak kecoh kecoh sgt.Lagipun,aku mmg tak suka tabiat hon hon kat org lain sbb aku benci bila org hon aku.Lemah lutut tau.
Agak lama,barulah dia berambus membawa bersama sebakul kutukan aku.Kenyang makcik tu...banyak pahala dia.Hehehehehe.
Petangnya,aku ke Glenmarie,nak gi amik keta adik ipar aku.Sebelum tu,pergi TTDI Jaya dulu amik dia.On the way balik,aku sorg drive ngan 3 org budak yg MasyaAllah....hukhukhuk.Lagi-lagi si kecik tu,jap nangis,jap suh aku tukar CD,jap nak duk atas riba dan mcm mcm lagi.Ada sekali,aku nak halang dia dr ambil barang kat dashboard,aku tak sedar yg keta aku dah makan jalan org sebelah...( jln dua lane )
PONNNNNNNNNNNNN !!!!!!!
Hah,amek kau! Org belakang baek punya hon kat aku.Bila dia potong aku,aku angkat tgn say sorry.Amacam,berhemah tak aku...heheheheheh.
Ni namanya karma...hahahahaha,padan muka aku.Kutuk lagi makcik volvo tuh,kan dah kena....

P/S : Tapi aku tak sengaja....makcik tu sengaja cari gaduh  ( mode: tanak ngaku salah)

2 comments: