Wednesday 5 September 2012

BIRTHDAY CELEBRATION ??

Semalam hujan lebat kat Shah Alam,Alhamdulillah.Best betul membuta.Ahaks.
Hari ni Amani tak pergi sekolah sebab sakit mata.So,agak rilek lah aku hari ni.Boleh update blog ngan citer citer basi..hahahahaha.Aku mmg selalu ketinggalan keretapi.
Aku just nak bubuh gambar masa besday celebration aku July lepas.Celebrate la sangat.Dah tua tua cenggini mana nak dapat hadiah ker party2 bagai.Tak kisahlah.Janji dapat bangun pada hari lahir,sihat walafiat dapat tgk muka suami dan anak-anak,dapat call mak ayah kat kg adalah hadiah hari lahir paling besar  buat aku.Tapi errr...kalau dapat hadiah lagi best...hehehehehe
Ritual biasa di hari lahir ialah menelepon mak kat kampung utk ingatkan dia yg dia telah melahirkan seorang anak yg comel 32 tahun lepas.Kahkahkahkah.Pastu paksa mak aku ucapkan happy besday dan mintak hadiah sekali.Derhaka bukan? Patutnya aku kena call cakap terima kasih kat dia sebab susah payah mengandung,melahirkan dan membesarkan aku.Heh,aku anak-beranak jarang sgt romantik,kitorg suka gurau mcm tuh tapi itulah cara kami zahirkan kasih sayang.Malu tapi mahu...muahahahaha.
Hari lahir aku sama jer dengan hari-hari biasa lain.Tetap bekerja mcm biasa.Takde termaktub kat mana-mana bahawasanya aku boleh duk goyang kaki atau pergi shopping,huhuhuhuhu.Bila free sket,bukak FB dan reply msg2 happy birthday.Oh,terima kasih kwn-kwn dan sedara mara.
Petang tu,aku tertido.Tak sedar laki dah balik keje.Pastu dia panggil...rupanya laki aku dan anak-anak ready buat surprise.Oh,omak terharu sungguh!! Tapi,cam kelakar pun ada..takpe,sekurang-kurangnya ingatan tu ada.Nak tgk kek aku?


Jeng jeng...4 kotak tau...ko ado?
 Ni kek budget namanya.Kalo beli seketul pun nanti tak habis.Kang membazir tu.Membazir adalah amalan syaitooon...tapi aku musykil...pesal apa lilin ada 4 hah?


Ni sapa punya besday ni?
Biasalah,mak punya kek,yg sibuk tiup lilin haruslah deme deme ni sumer.Layankan ajerlah.Kelebihan buh lilin kat luar kotak adalah utk mengelakkan air liur anak aku bersepai kat dalam kek.Hehehehehehe.

Ni utk anak-anak


Ni utk besday girl...huhuhuhu
Takde apa yg grand.Laki aku suka elemen surprise.Ada tahun dia bagi kek,ada tahun dia bagi bunga atau coklat.Ada tahun takde apa pun...huwaaaa...surprise kan?
Hadiah...mcm biasa...setiap tahun pun sama.Baik dari suami,kawan-kawan,mak ayah dan sedara mara....hadiahnya ialah...kasih sayang yg tidak terhinggaaaaaaaaaa....
Terima kasih sumer...oh,akak terharu!!!


2 comments: