Sunday 4 December 2011

CELEBRITY

Harga untuk menjadi selebriti ni mahal....katenyer..
Mahal la kan kalau semua org nak tau psl diri kau kan...hatta seluar dalam jenis apa yg ko pakai...
Tak percaya??
Cubalah seorg selebriti popular pegi beli spender yg jual lambak kat Tesco ker (kalau aku takpe ),esok akan keluar cerita tu kat suratkhabar,majalah dan blog2  hiburan.Jadi utk mengelakkan jadi bahan, makanya diorg terpaksa beli pakaian dalam jenama Victoria Secret...kan mahal tu??
Nak buat apa pun kene pikir byk kali...kalau org biasa kentut dlm LRT,abih abih pun sampai dia kuar dr LRT ajerlah org gelak atau sumpah seranah...tapi bayangkan selebriti buat mcm tu...setahun pun x abih jadi bahan.Boleh jadi trademark kau tahu??
Yang terbaru jadi bahan...tu..budak Khairul Fahmi tuh...sampai nak gantung boot lah sbb x tahan dgn gossip2 liar.Tu baru ahli sukan.
Firstly, bagi aku la...memang ni pun in the first place salah dia gak.Kalau dia tak sibuk bersosial,amik gambar ngan pompuan seksi,org pun xder bahan nak buat gossip-gossip ni.Lainla gambar tu superimposed.Sebab,dia tu selebriti..adatlah,ko buat apa sumer org teruja nak tahu.
Tapi, yg paling aku tak faham ialah org2 yg menyebarkan tu.Motif???
Nak bgtau sumer org kelakuan sebenar selebriti ni?
Matlamat?supaya diorg sedar dan bertaubat?
Aku rasa tak..
Matlamat utama aku rasa hanyalah utk menjatuhkan selebriti tu,puncanya?
HASAD DENGKI.
Dan kita kene terima hakikat bende2 mcm ni byk terjadi pd org melayu.Sedih aku.Kalau ada sket org yg berbakat dan popular,ramailah yg akan korek citer2 negatif.Benda lama pon nk dikorek jugak.Kita mana tahu,entah2 dia dh bertaubat ker,dah tak buat lg bende2 negatif.Naper nk malukan dia?
Aku bkn nak back up selebriti2 ni pon.Yg salah tetap salah tp nak berdakwah pada mereka2 ni bukan dgn cara memalukan dan mengutuk mereka.Sbbnya,agak2lah kalau ada org dtg kat ko,bgtau ko straight on ur face yg ko dah buat dosa sekian2 dikhalayak ramai,ko rasa nk dgr ke nak lempang?
Nak tegur boleh tp cara tu biarlah berhemah.Bukan menyakitkan hati.Ko bkn akan melembutkan hati tp lagi mengeraskan hatinya.Itu yg last sekali akan kuar statement "Sy tak kisah apa org nak kata."Dah jadi mcm tu payahlah.
Aku bkn nk berlagak alim dan menidakkan niat suci sesetengah org yg menegur kesalahan org lain.Jauh sekali nak back up org2 yg terang2 buat sesuatu yg tidak diredhai Allah.Aku cuma org biasa yg tetap tidak terlepas dr dosa dan aku dah byk lalui kerenah2 org yg nak menegur salah aku.Aku boleh bezakan yg mana ikhlas,yg mana cuma nk tunjuk pandai dan yg mana punyai hati busuk.
Takperlah, sama-sama kita fikirkan.Kalau benci sekalipun dosa mereka jgnlah terus hukum mereka.Contohi seperti apa yg  dikatakan pegawai JAKIM,"Kita bencikan dosa yg mereka buat, bukan bencikan mereka,"
Faham tak? Tak faham sudah...ada aku kisah????

No comments:

Post a Comment