Sunday 4 December 2011

PULAU PINANG PLAKKKKKK

Jalan-jalan cari pasal lagi....wooohooooo
Sebenarnya pergi kenduri kawen kawan laki aku..dua tempat kat utara nun.Satu Sg Petani dan satu lagi Perlis.Alang-alang...jom bercuti ke Penang...
Aku memang sukaaaa sgt gi Penang...sebabnya,tempat jatuh lagi dikenang,inikan plak tempat belajar.Huhuhu..tempat nostalgia tu..
Ya..mari makan kenduri...memula jalan pi Sg Petani..

Anakku yg kelaparan...
Elok kitorg sampai..pengantin pun sampai.Lapar punya pasal,malas nak pedulikan pengantin..hehehe..snap gambar dr jauh jer...

Nampak tak pengantin??? Shot terbaik nih...  
Dah selesai...jom ke perlis plakk...

Pemandangan di Perlis yg damai... 
 Sampai kat Perlis dlm pukul 3 petang.Badan dah melekit, panas terik,badan penat...takdak mood nak bergambar...
Settle makan kenduri...terus ke Penang.Kitorg naik feri dari Butterworth.Masa tu dalam kul 7.30 mlm.Snap gak gambar dlm feri dengan aku pakai kebaya kenduri tadi tu..fuhhh
Dah book Gurney Hotel...tapi perjalanan nak sampai ke hotel amat menyeksakan.Disebabkan esoknya adalah hari cuti ganti Awal Muharam ( Isnin), giler ramai org kat Gurney Drive sampaikan nak masuk ke jalan tu saja makan masa dekat sejam.Laki aku plak dah lapar so kitorg masuk Gurney Plaza dulu cari makan.Adik2 ipar aku ( kete lain) dah sampai ke hotel tapi takleh check in lagi sbb aku yg book hotel tu (kata staff hotel tu).Terpaksalah diorg posing2 kat lobi sementara aku nak sampai.
Nak tambah lagi penderitaan kitorg ( ayat xleh blahhhh)...nak kuar dari parking Gurney Plaza pon jammmmmmed!!!! Oh..NEHI!!!!!
Staff hotel dah call aku tanya confirm ke idak aku nak masuk.Bateri fon plak hampir kojol.Sempat aku mintak dorg bg adik2 ipar aku check in dulu.Tetiba kata boleh...APEKAH??? Tak kisahlah...janji dorg bg masuk.
Dari kul 9pm kat Gurney Drive (walhal jarak dr Gurney Plaza ke Gurney Hotel, 5 minit pun x sampai ) sampai ke hotel kol 11pm.Tensionnnya.Ngan penat,badan melekit,pakai kebaya lagi,anak2 dah meragam...
Malas nak citer...sampai jer,mandi n tido sampai lebam.
Esoknya...bangun ngan ceria sekali.Breakfast,lepak jap...dan agenda seterusnya...jalan jalan...

sikecik bak diva atas katil main henpon   
Duk tgkt 19..gayat....tapi nice view.Ngadap laut

 Sebab last time kami dtg dah rayau kat Georgetown carik Line Clear,dah redah Chowrasta cari jeruk...this time kitorg nak menikmati pemandangan kat kampung dan kehijauan alam...eceh...sambil2 cari durian kat Balik Pulau.

Mkn durian tepi jalan jer...lihat muka adik ipar aku.Kemungkinan besar beliau tercekik bijik durian..
Advanture kan...huhuhu..jalan berbukit bukau tapi pemandangan MasyaAllah...cantiknya...
Singgah atas bukit amik gambar jap...



Adik ipar aku ni td dah tercekik bijik durian boleh melantak jajan lagi...hahaha
Dah turun ke jalan yg benar rata,jumpa damn dam plak...amik gambar lagi...

Anak aku dh mcm pelancong Nigeria plak aku tgk
Menyusur terus ke Pantai Feringghi...cari keropok dan jagung...

    

Eceh...feeling couple plak....
Dah...balik...malas nak singgah makan sbb dah penat.Memandangkan kitorg duk kat apartment,pinggan mangkuk disediakan...bungkus jer nasi kandaq makan kat bilik lagi best.Pastu membuta....
Dah bangun dekat nak Maghrib...teruk betul.Lepas semayang...makan lagi.Cari ikan bakar.Google..ada 5 star ikan bakar...namanya Idrus Ikan Bakar.Layan...
                     

Boleh tahan lah...tapi yg paling best...air jus oren dia kut....
Esoknya...before balik...biasalah..acara beriadah dulu.Anak-anak aku ni main sepuas-puas hati.Kebetulan Gurney Hotel punya pool ni ada kawasan yg berpasir.Si Hakim langsung xnak masuk kolam.Ada ke dia bantai buat istana pasir jer kat kawasan kolam tuh...

Eh,anak sapa kat belakang plak tuh?


Dah check out,before balik,kitorg cari pasembor ngan cendol dulu.Nasib baik ada kat Padang Kota...lepak kat gerai mengadap laut...fuhhhh.....

Dh kenyang..berjobo jap...


Terus balik...sebelum tuh,singgah lagi kat Hentian apa ntah nama dia...makan durian lagi.Walaupun penat,tapi sangat enjoy...sedeyyyy nak balik...huhuhuhu...
Bila dah balik..huwaaaaa...bermulalah rutin harian aku kembali sebagai surirumah...basuh kain baju yg berlambak tuhhhhhh.....
Tapi,apa-apa pun..thanks to my hubby sbb bwk kitorg bercuti...
Minggu depan balik Terengganu plak....Yiehhaaaaaaaa.....

No comments:

Post a Comment