Tuesday 20 December 2011

REALITY TV SHOW

Reality TV...berlambak-lambak skang ni.Kalo ada yg perasan,skang ni mana-mana pekerjaan pun ada buat reality TV.Contohnya macam kat bawah ni..

1.Akademi Fantasia - Untuk Cari Penyanyi


"Peserta ni macam sial jer...suara ke laut.Nyampahlah aku tgk AF ni..ntah hapa hapa,"maki Gayah ( bukan nama sebenar) sambil mengunyah maruku.Tapi dia masih mengadap TV tu setiap minggu selama sekurang2nya sejam untuk 9 tahun berikut....

2. Pilih Kasih - Untuk mencari pelakon

Apa motif nama rancangan "Pilih Kasih"?Kasih siapa yang terpilih? Ntah...aku tak tau sebab yg ni aku x tengok....Ai yem bizi....

3. Kau ingat ko pandai sangat menari??? - Untuk cari penari


"Makcik tengok rancangan ni sebab boleh baiki skill aerobic makcik ni.Asyik TaiChi hari-hari bosan gak.Ni nak ajar kawan-kawan kat taman perumahan makcik ni..makcik dah terer dah step breakdance tu...eh...yg menari kepala ke bwh tu bukan breakdance ker? Yerla kan???" - Mak Jah.

4.Project Runway - Untuk cari pereka fesyen

Aku suka Hatta Dolmat tu dan sgt frust dia tak jadi juara...tapi xper,dah kaya raya dah pun dia.Aku jugak yg sampai skang tak berani nak tempah baju ngan dia...( ko ingat ko artis?)

5.America's Next Top Model - Untuk Cari Model


Program yg sangat gedikkksssss...tapi aku suka tengok...

6.The Apprentice - Untuk Cari Pekerja Pejabat

Mr Donald - "You're FIRED!!!!"
Peserta yg dipecat - " Ada aku kesahhhhh??????"

7.MasterChef - Untuk cari tukang masak

I likeeee!!!! Sabtu - Khamis..jarang2 miss show nih...

8.Imam Muda - Untuk mencari bakal imam merangkap bakal suami yg soleh / bakal menantu

 Sejuk mata memandang...Alhamdulillah....

9.Ustazah Pilihan - Untuk mencari ustazah



Yang ni,lagiiiii sejuk mata memandang.Ni baru pakej ...manis,lemah lembut,berpengetahuan tinggi,kuat ilmu agama...teringin nak wat menantu...erk...aku muda lagi laaa (xleh terima kenyataan...)

Tu baru sembilan ajerlah yg dapek den senaraikan...nak senaraikan semua sekali mamposs sampai lusa pon x abih.Aku mmg suka layan show2 camni sbb banyak drama cam telenovela gitu.Tak terfikir majikan zaman dulu-dulu kalo nak cari pekerja buat reality show.Duit SMS boleh pulun,ko dpt pekerja cemerlang dan publisiti meluas...pakej tu...pakej.

Aku ni pon ada cita-cita gakss.Aku kan org jati Terengganu,jadi aku bercadang nak bukak Kilang Keropok Lekor.Apa kata kalo aku buat reality show utk cari pekerja kilang aku...

Mempersembahkan....latest Reality Show....

10 . The Keropok Lekor Factory Worker.....



Syarat - syarat kelayakan:-
1. Warganegara / Warga Asing ( dgn syarat memiliki dokumen perjalanan yang sah dan permit utk bekerja )
2. Berumur melebihi 18 tahun
3. Mempunyai pengetahuan yang meluas tentang keropok lekor dari cara-cara pembuatan,bahan-bahan dan jenis-jenis keropok lekor
4.Tahan maki sebab aku majikan yg panas baran
5.Pembersih...kuku kena kerat,rambut kene sikat belah tepi,pakaian kene kemas...geli org nak beli keropok aku nanti kalo kotor2.


GANJARANNYA:-
Juara akan menerima hadiah seperti tertera di bawah:-

1. Percutian ke Pulau Kapas - Balik hari...piknik jer...tak kuasa nak bayar chalet ko





2. Sebungkus keropok lekor untuk di bawa pulang setiap hari





3. Akan terus menjadi SUPERVISOR tanpa perlu menjadi operator pengeluaran.
Tak tau bila google gambar supervisor ni yg kuar...ahaksss

4. Pengangkutan pergi balik secara percuma selama setahun ....dgn....BAS KILANG
Ha...okeylah tu.Banyak sgt dah tu hadiahnya...
Hmmm....tunggulah...dah ada kilang sok, aku announce lah...
Ehhh? Aku tak gurau tau....aku serius nihhhhhhh........Pinjam motto mung Fiey " Tak apa berangan sebab berangan tak perlu bayar,"
Sedap plak tengok gamba keropok lekor nih...esok ajak abah pegi cari lah.Tunggu kilang aku produce ntah bila la agaknya.

No comments:

Post a Comment