Friday 16 December 2011

HUKUM HUDUD

Hukum Hudud...
Isu panas lately.Tapi aku takkan nak membahaskan ttg isu ni panjang lebar sebab aku tak arif sgt.
Cuma pendapat aku sbg manusia biasa...tak bias pada mana mana parti politik
Hukum Hudud bukan rekaan sesiapa...
Hukum Hudud juga bukan bertujuan utk menghukum semata mata...
Tapi lebih kepada mencegah...
Dan ianya x simply2 pergi potong tgn org ataupun sebat...
Oklah,bagi contoh paling senang ...
Kalau ada hukum hudud...
Org nak pecah rumah pun pikir byk kali...ialah...high risk tu...
Silap gaya,kene tangkap...potong tangan...
Xleh merompak lagi...
Tuan rumah pon senang...
Tak perlu nak pasang grill bagai...
Bila tak perlu pasang grill...tuan rumah dah jimat berapa ribu tuh..
Boleh bayar yuran sekolah anak,beli brg dapur,bayar cukai...
Bila duit dia dh cukup utk beli brg dapur...
Tak perlulah dia pecah rumah org lain plak...
Bomba pun senang...
Nak selamatkan org bila xder grill...
Kang senang....
Tu ajerlah...sekian terima kasihhhhh

P/s : Rimas aku tgk grill byk2 kat semua rumah yg aku pegi....

No comments:

Post a Comment