Tuesday 17 September 2013

THE TEAPOT DELI

Assalamualaikum...
 
Last month family aku datang ke Shah Alam sebab Mak Buyung ni kene hantor laki dia balik ke tempat mencari rejeki.Dalam buyung buyung,demi laki tercinta sanggup meredah highway 6-7 jam.Solehah sungguh.Silap haribulan ketuban pecah dalam kereta,mak aku lah yg jadi bidan..kuikuikui.Jgn mare haaa..
 
Tapi,masa kat sini,laki dia kene gi kursus plak.Jadi,untuk menghilangkan boring,dia ajak aku shopping barang baby kat SACC Mall.Dia umpan aku belanja makan,jahat tau.Mestilah aku setuju :p
 
Kitorg pergi butik Anakku dan Poney.Dari kedai tu,kitorg nampaklah satu cafe yg comel.Eh,rasa nak try plak.Aku tak peduli sedap ke tak,janji org belanja...heheheheh
 
Nama cafe tu "The Teapot Deli".Interior design ala-ala cafe Inggeris / moden.Ada jugak nasi tomato tapi pada hari hari tertentu.Ia lebih kepada menghidangkan makanan barat ,pastries dan kek.Comel cafe nya.


Aku nak snap nama kedai,mak buyung ni nak jugak enterframe...hehehehhehe

Kami order roasted chicken sebab kata waitress tu,lebih cepat disediakan.Kami yg memang kebuluran tanak tunggu lama-lama,jadi dua dua order benda yg sama.Selain tu,order jugak mushroom soup dan garlic bread.

Sila meleleh ayaq liur yer.Sedap sangaaaat ( ke lapar?)
Tak tahulah sebab aku lapar atau makanan ni memang sedap.Sapa yg tergoda pastu pegi makan tak sedap,jgn marah aku lak.Tapi,bagi aku..memang sedap.Sampaikan brokoli yg aku jarang nak makan tu pun aku rasa sedap sgt.Tengah tengah puji kene sergah ngan mak buyung..." Brokoli ni rebus ajerlah...apa istimewa sgt?"Eh,suka hati akulah nak puji...:p

Red Velvet Cake
Dah abih main dish,takkan tak order dessert kan.Order lah kek ni.Boleh tahanlah.Aku jer yg banyak perabih ni.Mak buyung tu dah kembung makan sup ajer.
 
Kalau ada yg terliur bolehlah singgah kat SACC.Floor 2 kut...kurang pasti lak.Tapi,same floor dengan Butik Bayi Anakku,Poney etc.Selama ni,kalau aku ke SACC,kalau nak makan,redah kat ground floor ajer sebab situ ajer yg aku tau banyak tempat makan.Tak tau plak kat atas ada cafe.
 
Oh adikku...bila mau belanja lagi???

No comments:

Post a Comment