Friday 20 September 2013

MABUK CAFFEIN

Assalamualaikum...

Besok dah hari Sabtu.Cepat tul masa berjalan.Hari ni aku pening lalat sket.Ntah naper kepala belah kanan duk berdenyut denyut.Pastu melarat ke mata plak.

Pikir punya pikir sampai sakit melarat ke belah kiri otak pulak...baru teringat..belum breakfast.Kemain duk meligan kat dapur,sediakan breakfast ngan makan tgh hari,sendiri pun tak makan lagi rupanya.Lalu duduk makan sekejap..



Mentang mkn spaghetti goreng,pinggan pun pakai SanRemo punya free gift.Aku goreng spaghetti belen smlm,dr membazir ,belasah sajalah.

Tetiba Rafhanah dtg nak makan jugak.Aku nak suap nasik tanak.Rupanya dia nak meratah lauk ajer.Suka ati kaulah nak..



Dah selesai makan,barulah beransur ansur sakit kepala tu hilang.Alhamdulillah.Lapor rupanya...pftttt.

Ntah hape aku merepek ari ni ntah...takpelah.Abaikan ajer....

Cuma nak cerita perihal ketagihan aku pada kopi dan kesan pada badan.Aku x tahulah ada kene mengena ke tak dan maybe kesan mcm ni aku sorg jer yg rasa.

Aku ni suka minum kopi.Masa keje dulu,wajib sampai opis jer bancuh kopi.Tiap tiap hari x penah miss.

Memula aku perasan hal ni bila aku start minum kopi 3 in 1.Tak kiralah apa jenama pun.Aku jadi mcm melayang layang.Bdn rasa nak terbang jer,tak pening tapi semacam jer.Pastu menggigil.Aku jumpa doktor dia bagi aku vitamin.Oklah sket tp x ilang sepenuhnya.

Tapi,bila aku x minum,aku rasa okey.Jadi aku decide berhenti kejap.Pastu aku okey.Tapi,mana tahan.Baper bln lps tu aku beli lagi.Jadi lagi.Kepala aku jadi mcm ringan,tak rasa sakit or pening,tapi kdg2 rasa cam nak melayang gitu.

Kenapakah?Aku dh terlebih cafein sgt ke?Aduh....nak kopi...nak kopi....


















No comments:

Post a Comment