Thursday 19 September 2013

JANGAN BERJANJI KALAU TAK PASTI

Assalamualaikum...

Dah lebih pukul 1 am tp mata aku tak bulih lelap lagi.Jap gi terlajak lagi...bergegar rumah sbb terkocoh kocoh nak siapkan Hakim ke sekolah.Subuh sah sahlah dh jadi Dhuha...hurmmm.

Aku sedih sebenarnya.Sedih sebab terpaksa mungkir janji dgn anak anak.Actually..hari Ahad ni dh plan nak gi Kuantan.Bebudak ni dh excited since hari Isnin lagi.

Pastu tetiba laki aku call cakap dia terpaksa cancel trip ke Kuantan sebab dia kene siapkan report utk GM dia.

Bayangkan hancur hati aku nak bagitau kat anak anak.Yes...aku mmg emo.Bukan benda besar nak cancel trip tu tapi hancur hati sebab terpaksa kecewakan diorg.

Pengajaran plg besar aku belajar hari ni ialah jgn berjanji dulu dgn diorg.Last minute mcm mcm boleh jadi.

Sebak plak bila pandang wajah diorg marah marah.Paling sedih bila Hakim cakap dia dh bgtau kawan kawan..dia nak gi hotel..main pasir,tgk laut..YaAllah..bersalahnya aku rasa.

Diorg dh okey tadi bila aku ajak diorg kemaskan almari mainan diorg.Aku nak repair laci yg patah dipijak dek Hakim tu.Jadi,sementara aku repair laci tu,aku suruh diorg punggah mainan atas lantai.Wah,kemain sukanya diorg.Maklumlah...hari hari biasa kalau diorg punggah byk2 cenggitu,ribut petir lah rumah ni aku jerit.

Budak budak...kejap jer dh lupa kekecewaan diorg.Tapi,org tua ni plak over sensitif.Dari td duk mengalir air mata.Sedih tak abih abih lagi....Maybe weekend ni aku nk bwk diorg gi tempat diorg suka.Aku kene plan dulu.Pastu baru bgtau kang.

Tapi...awat sedih yg amat ni?




Ke....Pembawaan budak lagi sekali?

Oh ooo....hehehehe











No comments:

Post a Comment