Monday 8 October 2012

Telur Rebus HelloKitty

Orang Jepun memang suka bende bende yg comel kan? Hatta haritu aku baca kat Blogserius, orang orangan kat sawah pun diorg pakai patung Ultraman lah,hapa lah.

Macam tu jugak makanan.Diorg suka lah hiaskan bento diorg dengan makanan cute cute...

So,hari tu,aku pergi kedai 100Yen kat Kota Kemuning tu.Serius boleh leka jap ngan barang2 kat dalam tu especially kat bahagian perkakas dapur ( mak orang la katakan),macam2 alat untuk buat makanan cute cute kat dalam kedai tu.Jenuh membelek,last last aku beli ni jer sebab takdop pitih,hahahahaha.Padahal harga murah jer,tapi sebab aku gatal gi beli barang HelloKitty pulok doh,terpaksalah limitkan beli yg lain.
Takpe,lenkali pi lagi...bukan jauh pun...

Egg mould..ada bentuk bintang,love & hellokitty
Sebenarnya nak beli satu lagi,bentuk beruang,tapi harganya sama plak ngan Hellokitty..( mahal sket,dlm RM20-30 camtu,lupa plak aku harganya) so aku pilih Hellokitty sbb lebih cute.Yg lagi dua tu murah jer,baru RM6.50 jer setiap satu.

Esok,pagi-pagi,terus rebus telur utk anak-anak breakfast...

Amani ngan Rafhanah memang teruja...siap wow..Hakim mcm biasa,takde perasaan.Hakim ni memang kureng sket dgn hiasan2 makanan.Makanan dia,jgn dihiaskan,nanti dia tanak makan.Dia suka yg plain,original sahaja.Unsur2 tambahan memang dia reject.Dgn dia,mood kreatif memang terbantut.
 

HelloKitty jadi ketua...

Hidangan yg simple jer,tapi kejap jer diselesaikan oleh Amani dan Rafhanah

Seronok tengok Amani yg excited.Kejap-kejap dia datang amik dan makan telur tu sampai habis.Rafhanah ratah carrot tu.Dia memang suka carrot rebus nih.Sumer licin dia sorg jer yg makan.Hakim tanak telur bentuk ni,terpaksalah masak roti telur biasa tu jer utk dia.

Lain kali nak pergi lagi kat kedai tu..haritu ada nampak acuan nasi bentuk bear dan vege cutter yg cute cute...hehehehe.Excited mak plak dari anak...

No comments:

Post a Comment