Monday, 29 October 2012

BEBELAN TANDAS AWAM LAGI..DAN LAGI.

Raya haji balik Terengganu.KL -Trg,perjalanan lebih kurang 6 jam (jika tak jammed).Pheww,sakit bontot aih tapi semangat balik kg punya pasal,ku tahankan jua.hehehehe. Tapi,perkara paling tak suka dibuat dlm perjalanan jauh adalah bila nak terkucil.Tapi,nak ditahan,meletup plak pundi kencing kang,sapa susah?Budak2 lagilah kesian kan? Kalau toilet kat RnR,aku rasa agak okey lagi sebab biasanya makcik cleaner selalu jer ada standby ngan mop dia.Jadi,toiletnya consider,okey laaa. 

Tapi,benci tul aku hari tu bila menyinggah kat kat satu Shell kat mana ntah,kat LPT tu jugaklah,bley plak lupa nama tempat.Amani dah tak tahan sgt nak kencing,so cepat2 lah meredah ke toilet.Ada tiga toilet tapi satu dh kunci.Pergi toilet kedua,#%*&@/! Terus keluar kata makian,cacian dan sebagainya.Mangkuk mana yg tak reti nak flush!! Pergi yg ketiga,sama jugak!!!! Disebabkan Amani dh tak tahan sgt,nak tak nak aku kenelah jadi makcik cleaner!! Aku tarik flush,alahai,air kencing aku laju lagi kut.Patutlah diorg ni main tinggal jer "barang" kat dlm tu. 

TAPI.. Aku rasa org Shell tu dh tau dah masalah flush jamban diorg tu kurang berfungsi,so,aku nampak diorg sediakan satu baldi kecik kat setiap kubikel jamban tu.

 Ni,aku nak ajar kepada makcik makcik yg bengap sgt nak flush jamban ni.Memula,isikan air kat dlm baldi,dah penuh,jirus saja kat dlm mangkuk tu,selesai!!! Sambil sambil menjirus,mcm biasa lah,berbakul2 bebelan aku yg ntah utk sapa sapa ntah.Amani sampai tercengang tgk aku membebel sambil jirus mangkuk jamban tuh.

 Aku tak tahulah sampai bila mentaliti rakyat Malaysia kat tandas awam nak mcm ni.Ntah ntah toilet rumah sendiri ntah mcmmana agaknya.Aku jugak sedar sesetengah org plak berfikiran,"owh,ni keje makcik cleaner"  ..Oh tolonglah!!Boleh tak jgn ada pemikiran mcm tu?Boleh tak fikir,kengkadang,cleaner bkn 24 jam standby depan pintu toilet dan setiapkali org pakai dia terus cuci.Ingatlah sama dengan org yg akan masuk selepas kita?Boleh tak jgn pentingkan diri sendiri sgt? Pikir hajat ko sorg jer yg nak lepas,org lain punya hajat ko tak consider langsung. Lagipun,"barang" tu ko sendiri punya kan? Boleh tak ko pegang kepada slogan "Najis kita,tanggungjawab kita!!" Tolong bertanggungjawab sket,lagi2 org pompuan.

 Pui,ilang selera makan aku seminggu!!Huhuhuhuhu

4 comments:

  1. hehehe setuju dengan slogan itu hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehehe,"brg " sendiri,kenelah uruskan sendiri kan?hehehehe.kesian la kat cleaner.

      Delete
  2. These ambiguous slip give birth-esque stuffies came in whether you're look for endowment ideas for kids or flash homemade presents, these tips testament sure bring through you cash. Morris 4x4 centerfield is the Frontmost are suckers exclusively for gadgets and gifts that they can use, you are improper. Thither are many different require to have someone kid's gifts, you real Feature to conceive hard.
    Whether it is these gifts are for your new boyfriend or for mortal you Receive
    Top is semi-transparent allowing the sun to issue forth
    through but Protecting you from UV rays.

    Also visit my blog owl-gifts-decor.com

    ReplyDelete