Friday 19 October 2012

ALAHAN LAAA SANGAT!

Mengandung yg keempat ni tiba tiba dapat alahan.Tak pernah pernah terjadi sebelum ni.Tidaklah teruk sampai muntah tak larat nak bangun,tapi loya loya tu ada lah.Nak masak pun masalah sbb bila pegang bahan mentah mcm ayam atau ikan jer,tetiba rasa pening dan nak muntah.Hamboi,ni alahan mengada namanya.Malas masak cakap jer lee.

Makanya,masa first check up,aku ngadulah kat doktor.Nak ngadu kat laki,dia outstation lah plak.Doktor ckp maybe sbb faktor penambahan umur.Adakah indirectly doktor mahu bilang aku dah tua.Huwaaaaaaa. 

Lagi satu,doktor kata maybe sebab aku asyik terperap kat umah.Yelah,sbb bila keje selalunya mcm tak hirau bende lain.Kat umah,walaupun byk keje jugak tp kebarangkalian aku end up terbaring atas tilam adalah lebih tinggi,hehehee.Jadi doktor nasihatkan aku byk2 exercise amik angin kat luar rumah. Makanya semalam aku ikut nasihat doktor.Ada lunch date ngan kwn2 lama masa kat USM dulu.Lepas lunch,sempat shopping kejap.Fulamak weh,cergas semacam aku.Tak mual,tak loya,tak fenin.Pastu,barulah rasa bersalah tgk barang yg dibeli.Ah,takpe,baju anak2 pun.

 Ibu2 mengandung sekalian..jgn diikut perangai ini.Nanti dibuat selalu,loya tgk bil credit card atau bank statement kelak.Lain yg doktor suruh,lain plak aku buat.Doktor suh amik angin segar kat luar,bkn kat shopping complex!!

 ##Kes alahan kat atas applicable utk aku je ye.Sbb mmg takde alahan sblm ni.Harap maklum,simptom morning sickness berbeza bg setiap wanita.Ada yg memang tak duk terperap kat umah mengalami morning sickness yg teruk.Aku ni alahan mengada nama dia#

No comments:

Post a Comment