Monday 16 July 2012

LAUK GERANG ASAM

Setelah percubaan kali ke 4..akhirnya jadi...
Eh,ni bukan percubaan buat anak tahu..( eh,sapa kata?) heheheheehe...
Aku tak tahulah apa tak kenanya aku dan lauk asam pedas.Tak pernah menjadi.Rasanya mesti pelik jer.Kadang-kadang masam terlampau...kadang-kadang tak rasa asam langsung...ceh,kurang asam betul.
Terkadang tuh,rasa surrender pun ada.Tapi mengenangkan lakiku,aku gigih jugak belajar masak lauk asam pedas nih.Masalah ngan aku nih ialah,resepi, aku tak follow betul2.Memang aku malas nak masak ikut sukatan resepi.Selalunya,aku akan tgk apa bahannya sahaja,lepas tu bantai ikut suka tekak aku.Pepandailah ejas.Lauk lain takde masalah tapi asam podeh ni...rasa nak baling jer asam jawa tu kuar tingkap dapur..nyah kau dari sini.
Tapi...setelah 3 kali percubaan dan gagal,finally...walaupun tidaklah sesedap asam pedas org lain..sekurang-kurangnya ia boleh memakai tajuk " Asam Pedas".Sebenarnya,bukan asam pedas sgt,semalam,aku buat Ikan Gerang Asam.Resepi asal tu daging tetel tapi aku belasah ikan...dasar degil kan.Rupa tidak menawan sgt,tapi masih boleh dimakan.Kehkehekeh.
Aku laki bini tak kena cirit birit...kira oklah kannn...





Tada......siap!!!
Geram nau aku nak nyiapkan bendalah nih...resepi takde yer...google sendiri.Ni bukan blog masakan.Kuikuikui...lagipun...sapa terliur dok??

1 comment:

  1. sedap nie pekena dgn ulam2 n telur asin..laju j law dpt makan.tq 4 sharing=)

    ReplyDelete