Friday 20 July 2012

SELAMAT BERPUASA

Esok bermulalah Ramadhan...Alhamdulillah.....
Besarlah harapan aku agar dapat berpuasa penuh seperti Upin dan Ipin...akan tetapi,fitrah kejadian sebagai wanita ni...ehem,maklum saja lah kan.Tapi sepanjang usia baligh aku ni,sebenarnya banyak tahun jugak aku puasa penuh.Ha...sebabnya,kadang2 kitaran period yg tak menentu.Yang kedua,mengandung.Yang ketiga,menyusu badan.Alhamdulillah.
Ikut rekod, dua tahun berturut2 dah aku puasa penuh.2010,sebab pregnant Rafhanah.2011,sebab menyusukan dia.Wallaweh...bukan main seronok aku lepas bulan puasa rilek rilek tak kejar nak ganti puasa.Bengkek jer member opis dulu...ngaaaaa....
Bermula Ramadhan tahun ni bererti genaplah setahun aku meninggalkan dunia korporat...HAHAHAHA...korporat lah sgt!! Ingat drama Samarinda TV3 nak korporat korporat...jalan dah..hahahahaha.Dalam drama lain,minggu ni kau interview baru kuar U,minggu depan disebabkan Boss ko suka sgt ngan ko,terus naik pangkat jadi CEO...ko hado? Astaghfirullah...termengutuk plak dah.Esok puasa weh...
Pejam celik pejam celik,dah setahun dah.Jadinya,disebabkan sedang elok aku berenti masa tu dah nak puasa,semangat berkobar-kobar kan.Masak tiap-tiap hari.Masa keje mana sempat walaupun jarak dari rumah ke opis sekangkang kera ajer,tapi penat weh.Tambah-tambah perut aku lebih kerap kembung dari kempis,mana larat...hahahahaha.
Tahun ni, tgklah sejauhmana kesungguhan aku.Adakah seperti tahun lepas ataupun hanyalah hangat hangat tahi ayam.Harap-harap istiqamah lah yer.
Selamat Berpuasa buat semua.Moga-moga ibadah kita lebih diberkati dan semoga Ramadhan tahun ni lebih baik dari tahun-tahun sebelumnya...InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment