Saturday 28 April 2012

Bersih 3 juta kali

Sempena Bersih 3.0 ni,aku pun jadi aktivis gak.Hah,aktivis "bersih"kan kotak mainan anak aku.Actually bukan kotak,tapi ialah baby cot yg aku ubahsuai jadikan tempat mainan.Sumer mainan aku humban dalam tu.Sekali,aku tgk mcm dah melimpah ruah plak.Maknanya,dah lama aku tak kemas tempat mainan tuh. Jadi,lepas si kecik tu tido,operasi bermula kul 12 mlm.Punggah,asingkan,vacuum cot tu..hasilnya,5 plastik besar sampah mainan yg rosak,mainan kecik2 free Happy Meal tu aku buang.Giler ah.Aku rasa mcm baru jer aritu aku buang,ni bertimbun lagi. Skang dah boleh tido.Lega hati tgk tempat tu dah kemas.Tapi kang esok esok beli lagi mainan.Aku ni ckp jer berikrar tanak belikan dorg mainan,tapi bila diorg mintak,alahai..tak sampai ati plak rasanya.Camne aku nak buat ni? Tunggulah,lagi beberapa minggu,ntah baper plastik lagi kene buang.huhuhuhu

No comments:

Post a Comment