Thursday 26 April 2012

Berita yg buat org stress

Dah dtg dah penyakit malas aku.Ditambah dgn ke-busy-an aku ulang alik dr umah ke Sek 20 sepanjang seminggu nih..huh,penat nak menghapdet blog.Nak hapdet pun,baru jer bukak laptop,ada 3 pasang mata merenung aku mcm rindu sgt sgt.Tak sampai hati,tutup balik lappy,pegi bergomol ngan budak 3 org tuh setelah sehari suntuk tinggalkan dorg kat rumah sepanjang aku settlekan urusan kat Sek 20.Seb baik minggu ni adik ipar aku cuti semester,dptlah mintak tolong dia babysit anak anak aku jap. Bila badan penat,otak pun penat.Bila otak penat,aku perlukan bahan bacaan yg santai untuk stay rileks.Tapi,biasalah,wajib baca paper hari hari kan. Tapi,utk tujuan di atas,jgn sesekali cari newspaper.Newspaper adalah untuk mencari berita terkini hiburan sensasi,bukannya untuk menenangkan pikiran. Dan membaca paper kebelakangan ini buat aku tambah stress.. Dan aku tak tau dah nak baca paper apa.. Cerita pasal kes kes jenayah,kes lari dari rumah,bencana alam ke apa ke,biasalah kan,memanglah wajib keluar paper.Tapi yg paling takleh tahan ialah pasal politik.Aku sambil baca sambil geleng.Bila baca jer stress. Aku takyah nak tulis apa mendenya politicians kita buat sebab semua org yg baca paper tahu ni.Tapi,satu jer conclusionnya,ahli politik kita banyak yg tak matang.Tak semua,tapi banyak. Sighhhh.. Baca ruangan gossip pun stress.Ada gak berita politik kat situ? Tapi walau mcmana pun,aku dah daftar undi..jadi,msg for today.. Mari lah mari,kita mengundi,lalalalalalala.Hah,yg ni tak aci pakai SMS tau.

No comments:

Post a Comment