Wednesday 20 February 2013

ROTI,SUSU DAN VITAMIN

Aku kalau pregnant,selera pada nasi akan berkurang.Hamboiii...mai hormon mat salleh ke apa? Kecuali masa mengandungkan Hakim,time tu suka makan nasi.Sebab tu Hakim xleh hidup tanpa nasi.

Jadi,sepanjang pregnant yg ini,aku jarang makan nasi waktu tgh hari.Selalunya aku bantai jer apa-apa,roti ke,biskut ke,goreng bihun / mee / macaroni utk lunch.Malam jer baru makan nasi,itupun takat sepinggan aje.

Tapi,takpe..lepas beranak kelak,selera naga aku akan kembali..hehehehehee.

Sejak dua hari kebelakangan ni,tetiba rasa teringin sangat nak makan roti butter.Makanya,dah dua hari berturut turut "shopping" sakan kat Baker's Cottage.Beli tak hagak-hagak banyaknya...




Nah,dua supik ( beg plastik dalam bahasa Trg ) sekali beli.Ini stok untuk sehari jer nih.Semalam pun mcm ni punya banyak jugak aku beli.Juga lenyap dalam masa sehari...ish ish ish..buruk bebenorlah melantak.




Roti butter tu saja empat ketul.Roti sosej tu untuk anak-anak kut2 petang nanti diorg nak buat minum petang.Tapi selalunya diorg makan sosej tu jer.Rotinya aku yg kena ngabihkan.Baik aku goreng sosej jer..alahai...




Blueberry cheese tart kegemaran Amani.Segala mcm kuih yg mengandungi blueberry dia suka.

Ni bukan iklan,ni sample susu free..hehehehehe.Anmum pun ada.

Aku jarang minum susu tepung.Susu segar aku boleh telan,tapi memang tak boleh nak hadap sangat dengan susu tepung.Sejak mengandungkan Amani,paling kuat pun, aku hanya boleh habiskan setengah tin atau kotak susu tepung untuk wanita hamil nih.Masa mengandung sulung,rajinlah laki aku bancuhkan susu tiap2 hari,masuk anak kedua dan ketiga,dia dah tak kuasa sebab aku memang degil sgt.

Dulu,kalau dapat free sample dari hospital tiapkali aku check up,aku bagi kat org..tapi kali ni aku rasa cam sayang plak kalau tak habiskan.Macam jugak supplement dan vitamin yg doktor bagi,dulu aku tak pernah makan sebab aku kan penakut ubat.Telan pil mcm kena telan racun kekdahnya.Tapi,sedar diri umur dah bertambah atau dgn kata lain,udah tua..aku taklehlah nak degil2 sgt dah haih.Kena fikir jugak kesihatan baby dalam perut,jadi pregnant kali ni,rajin aku makan vitamin dan minum susu.

Tapi,susu tu aku bancuh ngan milo supaya baby aku sihat dan kuat...hehehehhe. ( walhal xleh telan kalau x campur milo )

Apa-apapun,aku mohon pada Allah,berikanlah aku dan bayi dalam kandungan ni kesihatan yg baik.Amin.

No comments:

Post a Comment