Thursday 27 December 2012

ORIENTASI DARJAH SATU

Hari ni orientasi Darjah 1...untuk Amani.
Macam biasalah,emak yg menggelabah.Dahlah laki aku takleh cuti,terpaksa la mintak tolong adik ipar aku temankan gi sekolah.Nasib baik dia free hari ni.Kut tak,mana nak dengar taklimat lagi,nak gi amik buku teks lagi,nak layan Rafhanah membebel lagi,dengan Hakim yg kebosanan lagi...
Acara mcm biasa,dengar taklimat sampai kebas bontot..tapi stay jugaklah sebab byk penerangan penting yg aku kena amik tau.Si Rafhanah dah start membebel lepas sejam kat dalam dewan,so aku mintak adik ipar aku bawak si Rafhanah dan Hakim keluar jalan-jalan dulu kat Plaza Masalam.Kang aku dah nak siap baru aku suh datang balik.
Sementara cikgu cikgu bawak murid2 masuk kelas untuk ujian saringan ( blm start sekolah dah ada test...stress aku memikirnyeee),mak bapak kena tunggu untuk taklimat pasal KSSR,LINUS dan JQAF selama 2 jam.Lepas sejam,dewan tinggal 3/4 ajer.Mana taknya,mana yg bawak anak kecik terpaksa keluar awal sbb baby dah meragam,seb baik aku punya kat dlm perut lagi,hehehehehehe.
Dah habis sesi taklimat,kena gi kelas ambik buku teks plak.Kebetulan Amani dah siap test dia,tak tunggu lama terus balik.Cikgu pun dah well prepared...zasss zasss...settle.Bagus!!
Terlupa plak amik gambar anak aku...tunggu 2nd January ni ajerlah.So far nampak dia okey jer.Most  of the pupils pun rilek jer,cuma ada sorg dua ajer yg nangis.Dahlah anak aku sorang jer cam otai,org lain dtg semua dah siap bawak beg sekolah,Amani melenggang bawak pencil case je,tu pun sbb ada test.Kut tak,lagilah melenggang..hahahahhaha.Teruk noo la ibunye...
Hai lah anak...dah besar dah rupanyaaaaa......




2 comments:

  1. Samalah kita...anak aku pun tadi bawa pencil case jak....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha,first experience.Cam x tau nk buat apa jer masa tu.Terkial kial sengsorg.hehehe

      Delete