Thursday, 13 December 2012

CERITA HANTU YANG SANGAT SERAM!!!

Semalam aku duk melepak ngan adik dan adik ipar aku.Dah tetengah malam pun masih lagi nak mengketedarah.Borak - borak tu adalah aktiviti sampingan sahaja.Menambahkan selulit adalah agenda utama.Oh,lupa plak nak ckp.Aku kat umah parents aku ni ngan anak-anak.Biasalah,cuti sekolah.
Topik perbualan adalah sangat ilmiah sekali.Citer hantu...
Macam macamlah citer seram yg kitorg ketengahkan yg mana kalau di filemkan atau didramakan akan mampu menandingi kutipan filem Ombak Rindu ataupun mengalahkan rating drama Adam & Hawa.
Ada kisah anak sedara aku kena usiklah...anak sedara nampak "sesuatu" lah..dan mcm mcm lagi.
Yang best bila adik aku ungkit balik kisah yg pernah berlaku masa memula kitorg pindah kat rumah di Marang ni ( rumah parents gua la..) 
Masa tu aku form 3,Fiey tu dlm darjah 5 dan masa tu adik bongsu aku baru umur dua tahun camtu lah.Masa memula pindah dulu,setiap bilik kat rumah ni belum ada pintu lagi.Tutup ngan langsir ajer.
Malam kejadian,ada dua org sepupu aku datang bermalam kat rumah kami ni.Semua pakat tidur kat bilik aku..hohoho,mampuslah mengaku bilik aku.Yerlah,masa tu anak pompuan kongsi satu bilik.Aku,Fiey dan Adik Nurul  tido atas katil manakala dua org sepupu aku,Nurul jugak namanya dan Nabila tido atas toto kat bawah.
Si Fiey ni ada habit suka letak bantal atas muka.Ntah hape hape punya tebiat ntah.Tetengah malam tu dia terjaga sbb bantal dia jatuh.Sblm tu dia kata ada dgr bunyi mcm "Ktak..ktak..ktak.."
Dia perasan bantal tu dh jatuh kat bawah,tempat sepupu kitorg tido.Baru nak capai bantal tetiba dia nampak Nurul tu bangun.Si Fiey ni peratikanlah dlm samar samar mcm si Nurul ni tgh mamai jer.Tetiba si Nurul ni merangkak rangkak keluar menuju ke pintu...
Si Fiey ni dah pelik..."Apsal plak budak Nurul ni? Kut iye pun nak kencing takkanlah sampai merangkak rangkak keluarnya.Tapi,malas nak layan punya pasal dia meneruskan agenda asal dia iaitu ambik bantal.
Elok dia toleh ke bawah...dia nampak si Nurul tu masih kat tempat tidur dia.Masih tidur lagi!
Untuk kepastian,dia kira balik berapa org yg kat bawah tu.Masih lagi dua org!!!
Abih tu sapa plak yg merangkak keluar tadi????
Masa ni dia dah biru rasanya..agak akulah kan...(pepandai jer).Terus dia kejutkan aku dgn alasan adik kecik aku demam.Cilanat betul..nak jugak membabitkan aku dalam citer ngeri dia.Aku bangun check badan adik,elok jer..sejuk jer.Masa ni dia amik kesempatan hulur tangan ke bawah amik bantal tuh.
Kitorg tido cam biasa jelah malam tu.Dia aje lah yg terkancing gigi malam tu kut.
Esok barulah dia citer kat sumer org.Tapi kira oklah dia tak jerit ke,nangis ke hapa malam tu kan.Kira tough jugaklah.
Kitorg tak sure sgt lah mmg mistik ke apa kejadian malam tu or hanyalah ilusi optik semata.Maklumlah,rumah baru kan.Biarlah misteri.....
So,semalam,lepas duk borak-borak tu, masing-masing dah masuk tido.Aku tido dlm bilik yg sama dgn kejadian berbelas tahun dulu tu.Anak aku dua org tido kat bawah sementara aku dan si kecik tido atas katil.Aku bukak jer lampu tido pasal anak-anak aku takut gelap.
Tetiba.....
Aku terjaga sbb mcm dgr org ketuk pintu.Memula aku dah nak bangun dah nak bukak pintu.Tapi..siapa plak nak ketuk pintu malam-malam buta cenggini.Aku decide utk tunggu kalau-kalau ada lagi bunyi ketukan tu.
Takde....
Lama gaklah aku tunggu tapi dah tak dengar apa-apa.Aku pun cuba lelapkan mata....
Tetiba...
Si kecik yg tgh lena menangis dan menjerit mcm ketakutan.Cepat cepat aku peluk dia.Tepuk punya tepuk,dia tidur balik.Alamak ai..aku dah saspen nih.Adakah entiti tujuh belas tahun lepas tu tahu kitorg ngumpat dia semalam,makanya ia dtg nak mengacau?
Aku cuba lelapkan mata lagi bila aku dgr "gedegang!!!"
Aku bingkas bangun.Hish...apa ni? Jgnlah mengacau camni...Aku peluk si kecik,jenguk dua org kat bawah tu.Lena jer dua org tu.Aku betul-betulkan kedudukan diorg yg lintang pukang tu pastu sambung tido.
Gedegang!!!!! Lagi sekali.Aku bingkas lagi sekali.Baru jer nak bangun nak menuju ke pintu tetiba aku nampak....
Gedegang!!!!!
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:


Rupanya Si Amani yg tido lasak tu hentam pintu almari ngan kaki dia.....
Adohaiiii...lomah lutut omak ko ni haaaaaaa.....
Hampeh sungguh diriku ini.Tu lah,paranoid sgt....anak hentam pintu pon aku bulih saspen.Ntah hapa hapa jer...last last tak dapat tido sampai Subuh.
Sekian sahaja cerita mistik aku utk kali ini...kehkehkehekeh


11 comments:

  1. Sapa yg merangkak keluar tu? memang seram....

    ReplyDelete
    Replies
    1. sampai skang masih misteri.Adakah betul "makhluk"tu ataupun sekadar ilusi saja.Wallahualam

      Delete
  2. erh... kin takut sehh yang merangkak tu... kalo aku nmpk aku pergi umban dengan bantal terus baca surah yassin dan surah-surah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha,seb baik lah masa dia kejutkan tu tak nampak apa-apa..kut tak...

      Delete
  3. Kelakar dan tiba-tiba saya gelak sendiri sebab anak-anak lelaki saya pun penakut juga walaupun umur dah 12 tahun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau bebudak okey lagi..ni ha,sy dh mak budak..pun penakut..hahahhaa

      Delete
  4. Saya pun dh penah lalui tpi lain skit lah sbb sya tido kt luar..........

    ReplyDelete
  5. seram nye.. tp sy prnh lalui peristiwa yg kwn sy kene histeria kt skolah..... pastu kwn sy kejar sy n 2 orng lg kwn sy... naseb bek ade guru besar trus naik atas... fiuh.. slamat..

    ReplyDelete
  6. x seram pun,yg lagi seram ader x- hantu xde kpale ke

    ReplyDelete