Friday 7 December 2012

ALKISAH TILAM MAHAL

Dalam nak melayan mata yg tak mau tido ni,aku mulalah berfikir,berangan dan mengimbau kenangan kenangan lalu...erkkk,apsal aku rasa bahasa aku ni sgt berciri novel...haktuih!
Dalam byk2 kenangan,teringat plak kisah pasal tilam...Ingat jer pun dah buat aku senyum sorg2.Nasib baik dlm gelap,kut tak mesti laki aku ingat dia berbinikan org tak betul...hehehehehe.
Masa tu kat Penang.Aku kan parasit selalu menumpang kasih kat rumah Maksu aku.Jadi,byk aktiviti dia aku join,termasuklah sorg sepupu aku ni.Kak Yu nama dia.
Satu hari tu,maksu aku nak cari tilam baru.Maka bermulalah misi mencari tilam sekitar Penang.Seingat aku masa tu dah malam kut.Kitorg sampai satu kedai.Cakap ngan salesgirl ke salesman( ntah aku pun tak berapa nak hengat sangat) kata nak cari tilam.Dia pun bawaklah kitorg pergi kat tilam section.(Agak kepelikan ayat aku nih)
Sekali dia tunjuk kat satu katil...
"Haaa....mari mari duduk atas ini tilam.Byk selesa wooo..."
Wahhhh...aku tgk tilam tu mewah gila.Nampak lembut,selesa mcm teddy bear.Apa lagi,dah org suruh duk,duduk ler.Eh...dah duduk,rasa cam dalam syorgaaa...baring plak aih.
Rasa cam tanak bangun pun ada.Gila punya syok tilam tu.Pendek kata sekali ko dah baring atas tilam tu,mati atas katil tu  pon takpe.Masing-masing kemain test tilam tu sambil mulut memuji muji...
Sekali,paksu or maksu aku pun tanyalah harga tilam tu...
Salesperson tu pun tunjuklah price tagnya.Masa tu....
Bukan takat mata aku ajer terjojol...boleh dapat buasir time time tu jugak!!!
RM16,000 +++
Tapi...
Maksu aku ngan muka lagak Paris Hilton selamba jer jawab...
" Oh...the price quite reasonable larrr...okey laaa"
Aku ngan sepupu aku dah saling pandang memandang....
Takdo kojo nak beli tilam harga berbelas ribu??
Pastu...buat buat tgk tilam lain.Harga rata rata belas belas ribu.Yg kitorg tanya tu adalah yg paling murah hokkey.RM20K pun ada...
Pastu..." Okey,thanks for showing us the bed...kami survey survey dulu.Later kita mesti mau datang balik.Tilam tu mmg best...blablablabla"
Pastu,memasing duk mencubit sesama sendiri...
"Blah woi blah..."
Masuk jer dalam kereta,macam org gila kitorg gelak!!!
" Reasonable laaa sangat!!!!"
" Muka confident jer ckp reasonable...."
"Beli tilam KING KOIL sudahhhh..."
Sepanjang perjalanan kitorg gelak ajer.Gelak bukan apa,mengenangkan muka memasing control diri dari terkejut tatkala melihatkan harganya.Kononnya dah boleh agak dah harganya mcm tu.Siap boleh cover ngan kata harganya reasonable,affordable...etc....
Reasonable abah kau...hahahahahahahahhaa
Tapi ni citer 10 tahun dulu...la ni,maksu aku lebih dari mampu nak beli tilam tu...
Aku?
Baca ayat second last tu...REASONABLE ABAH KO!!!!
 

1 comment: